نسخه چاپی

زادگاه صدام در اختیار دولت عراق قرار گرفت

ارتش عراق در تازه ترین اقدام موفق شده است كه تروریست های تكفیری - بعثی را به طور كامل از روستای اوجه تكریت،‌ زادگاه صدام، دیكتاتور سابق آزاد كند.

به گزارش نما به نقل از جوان آنلاين، ارتش عراق در تازه ترين اقدام موفق شده است كه نيروهاي داعش را به طور كامل از روستاي اوجه در تكريت،‌ زادگاه صدام، ديكتاتور سابق آزاد كند.

به گزارش رويترز اين موفقيت نشان از آن دارد كه ارتش عراق گام هاي جدي خود را براي خارج كردن و سركوب كامل داعش از مناطق شمالي و غربي عراق برداشته است.


بنابراين گزارش عمليات نيروهاي ارتش كه از سوي مردم عراق حمايت مي شد از شب پنج شنبه آغاز و باعث شد كه تروريست هاي داعش از تكريت فرار كنند.

اتحاد تروريست هاي بعثي - تكفيري كه زمينه هاي خيانت بخش هايي از ارتش به جامانده از دوران بعثي صدام را فراهم كرده بود، باعث شد تا شهر مهم موصل به مدت كوتاهي در اختيار اين جريان قرار بگيرد.

همچنين منابع خبري اعلام كرده اند كه ابوبكر البغدادي، رئيس گروه تكفيري - بعثي در حملات هوايي شهر القائم در استان الانبار زخمي شده است.

موفقيت در سركوب داعش يكي از مهمترين عوامل خروج عراق از تهديد تجزيه است كه در حال حاضر برخي از حاميان منطقه اي آن را دنبال مي كنند.

مارتين دمپسي، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در تازه ترين موضع گيري خود درباره تحولات عراق گفت كه ارتش عراق تنها قادر به دفاع از بغداد است. به گفته وي عراق بايد به توافقات سياسي دست پيدا كند تا از اين بحران خارج شود.

مقصود دمپسي در اين باره خروج نوري مالكي از قدرت و چينش جديدي از ساختار سياسي عراق است كه مورد نظر آمريكا است.

بر همين مبنا است كه در خبرها آمده است واشنگتن از استقلال كردستان حمايت نمي كند. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی روز پنج‌شنبه گفت: ما از عراق دمکرات و متحد دفاع می‌کنیم.

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...