نسخه چاپی

توكلی: این كارها روال احمدی نژاد است

عکس خبري -توکلي: اين كارها روال احمدي نژاد است

احمد توكلی گفت: با توجه به عدم ابلاغ بودجه به دستگاه‌ها توسط رئیس جمهور، از اول خرداد هرگونه خرج و تصرفی بر اموال توسط دستگاه‌های دولتی، غیرقانونی است.


به گزارش نما ، احمد توكلي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجو با اشاره به عدم ابلاغ بودجه به دستگاه‌ها توسط رئيس جمهور بيان داشت: اين اقدام كاملا با قانون اساسي مخالف است؛ چرا كه بر اساس نص قانون اساسي رئيس جمهور مكلف است پس از ابلاغ قانون بودجه از سوي مجلس، آن را امضا و ابلاغ كند.

وي افزود: اگر قانون بودجه از نظر وي داراي مشكل است، بايد همچون ديگر افراد، آن را به كميسيون اصل 90 ارجاع دهد.

عضو كميسيون ويژه تحول اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به استفاده دستگاه‌ها از اموال گفت: عدم ابلاغ بودجه به دستگاه‌ها بدين معنا است كه هر تصرف و خرجي از اموال توسط دستگاه‌ها غيرقانوني است.

توكلي افزود: تاخير در اين زمينه نيز غيرقانوني و باعث رساندن ضرر به كشور مي‌شود كه اين اقدام هيچ توجيهي ندارد، بنابراين تمامي اينها مقاومت بي‌جاست كه روال هميشگي احمدي‌نژاد بوده است.

وي با اشاره به تلاش مجلس در جهت به موقع رساندن بودجه به دولت بيان داشت: تنها كاري كه مجلس مي‌تواند انجام دهد ابلاغ لايحه بودجه به دستگاه‌هاست.

عضو كميسيون ويژه تحول اقتصادي مجلس شوراي اسلامي افزود: چند روز قبل از پايان بررسي لايحه بودجه در مجلس تذكر دادم كه براي عدم گرفتاري دولت، نمايندگان از پيشنهادات خود صرف‌نظر كنند تا به دولت زمان خرج داده شود و رئيس مجلس نيز تذكر مرا وارد دانست.

توكلي خاطرنشان كرد: در اين راستا رئيس مجلس از نمايندگان خواهش كرد كه از پيشنهادات خود صرف‌نظر كنند تا در زمان مقرر و قانوني بودجه ابلاغ شود، اما ظاهرا مشكل پيش آمده از طرف خود آقاي احمدي‌نژاد است.

۱۳۹۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...