نسخه چاپی

ایران در مذاكرات همكاری لازم را با 1+5 دارد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینكه ایران در مذاكرات هسته‌ای همكاری لازم را با 1+5 دارد، گفت: رجزخوانی آمریكا در جمهوری اسلامی ایران خریداری ندارد.

به گزارش نما، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در واکنش به اظهارات یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه «اگر ایران از مواضع خود عقب‌نشینی نکند و به فکر سازش نباشد ممکن است قدرت‌های غربی در ماه جاری مذاکرات هسته‌ای را قطع کنند»، اظهار داشت: آمریکایی‌ها بسیار از این رجزخوانی‌ها داشته‌اند، اما این اقدامات راه به جایی نمی‌برد.

وی با یادآوری اینکه آمریکا 35 سال است که علیه جمهوری اسلامی ایران رجزخوانی می‌‌کند، افزود:‌ ما کاملا به ماهیت، اهداف و پشت پرده آشناییم و رجزخوانی‌شان در جمهوری اسلامی ایران خریداری ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با رجزخوانی آمریکا از مواضع خود کوتاه نمی‌آید، تصریح کرد: ایران بر آرمان‌های اسلام و انقلاب پافشاری می‌کند و مواضع آمریکا تأثیری روی موضع جمهوری اسلامی ایران ندارد.

آصفری ادامه داد: مواضع و رجزخوانی‌های آمریکا به درد کشورهایی همچون عربستان می‌خورد و دردی از جمهوری ا سلامی ایران دوا نخواهد کرد، زیرا کشورمان گوش به فرمان قدرت‌های استکباری نیست.

وی با اشاره به اینکه آمریکا باید ملت ایران را تاکنون به خوبی شناخته باشد، خاطرنشان کرد:‌ ملت ایران هیچ‌گاه تسلیم زیاده‌خواهی آمریکا نخواهد شد و به مسیر انقلابی و اسلامی خود ادامه خواهد داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای همکاری لازم را با 1+5 دارد، اضافه کرد: همکاری با 1+5 تا زمانی ادامه خواهد داشت که آنها به سمت زیاده‌خواهی نروند و اگر آنها زیاده‌خواهی کنند، ایران میز مذاکرات را ترک خواهد کرد.

آصفری گفت: ‌اعضای 1+5 نباید با اقدامات خود سبب شوند که جمهوری اسلامی ایران از موضع فعلی خود دور شده و مذاکرات را رها کنند.

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...