نسخه چاپی

آخرین قیمت‌ كله پاچه در ماه رمضان

به گفته رئیس اتحادیه طباخان با توجه به گرانی برق و آب و گاز و مالیات و سایر هزینه‌ها نرخ یك دست كله‌پاچه از 35 تا 45 هزار تومان برسد تا به نفع این گروه نیز باشد.

به گزارش نما، رضا رواسیان رئیس اتحادیه طباخان تهران با تأکید بر استقبال روزه‌داران از مراجعه به واحدهای صنفی قیمت یک دست کله‌پاچه گوسفندی که متشکل از یک کله، مغز و چهار پاچه را 35 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این غذا یک وعده سالم و پر انرژی محسوب می‌شود مردم علاوه بر روزهای عادی سال در ماه مبارک رمضان استقبال بیشتری از خرید کله و پاچه می‌کنند.

وی در خصوص قیمت سایر اجزا کله و پاچه تصریح کرد: قیمت هر بناگوش 5 هزار تومان، پاچه گوسفندی 2500 تومان، مغز 5000 تومان، زبان 7000 تومان، چشم جفتی 3000، آب‌گوشت ساده 1000 تومان و با مغز 2500 و گوشت ساده 1000 تومان در واحدهای صنفی عرضه می‌شود

رییس اتحادیه طباخان ادامه داد: هر پرس سیرابی در حال حاضر 4 هزار تومان بدون سرویس (نان و نارنج) و 5 هزار تومان با سرویس است و یک سیرابی به همراه شیردان 10 هزار تومان است.

قیمت کله و پاچه باید افزایش یابد

رئیس اتحادیه طباخان با انتقاد از عدم جوابگویی مسئولین نرخ فعلی اتحادیه را بسیار کم دانست و بیان کرد: کشتارگاه‌ها با قیمت‌های بالا کله و پاچه خام را به واحدهای صنفی می‌فروشند اما نرخ فروش این واحدها مانند قبل از عید است و هیچ‌گونه افزایشی نداشتند.

وی با توجه به گرانی برق و آب و گاز و مالیات و سایر هزینه‌ها یادآور شد: در حال حاضر فعالان این صنف با وجود افزایش در تمامی هزینه‌های جاری از جمله بیمه، اجاره، دستمزد و غیره ضرر می‌کنند و باید این نرخ یکدست کله‌پاچه از 35 تا 45 هزار تومان برسد تا به نفع این گروه نیز باشد.

برخی واحدها اندکی قیمت را بالا بردند

رواسی افزود: شاید برخی از واحدهای صنفی به دلیل فشارهای مالی با اندکی افزایش قیمت نسبت به اتحادیه بفروشند اما بسیاری دیگر از اعضا همچنان به قانون پایبندند و طبق نرخ مصوب می‌فروشند.

نظارت اتحادیه و سازمان بهداشت بر سلامت کله و پاچه‌ها

وی خاطرنشان کرد: نظارت دقیقی از بهداشت و اتحادیه بر کیفیت این مواد غذایی صورت می‌گیرد؛ و کله و پاچه خام را از کشتارگاه با ماشین‌های سردخانه‌ای درب مغازه‌ها می‌آورند و بعد از شستشو داخل دیگ می‌گذارند.

رواسیان با تأکید بر سلامت این غذا اظهار داشت: سفره‌های مردم باید از فست‌فودها به سمت غذاهای سالم و مقوی اصلاح شود تا از این طریق سلامت جامعه و به‌خصوص جوانان تأمین باشد.

ورود به این حرفه بسیار راحت است

رئیس اتحادیه طباخان فرصت‌های شغلی این صنف را بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: ورود به این حرفه به هزینه زیادی نیاز ندارد فقط باید به فکر خرید با اجاره مغازه باشند، علاقه‌مندان برای ورود به این شغل می‌توانند با مراجعه به اتحادیه و طی مراحل قانونی به‌راحتی وارد این حرفه شوند و کسب درآمد کنند، کسانی که پخت‌وپز کله و پاچه را نیز بلد نیستند در ابتدا با گرفتن مباشر می‌توانند وارد کار شوند.

منبع: بازار خبر

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...