نسخه چاپی

ركورد جدید داور ازبك در جام جهانی

روشن ایرماتوف كه چهار بار داور سال كنفدراسیون فوتبال آسیا شناخته شده است، با اعلام نام او به عنوان داور دیدار مرحله یك چهارم نهایی جام جهانی میان هلند و كاستاریكا ركورد جدیدی در این رقابتها برجا خواهد گذاشت.

وب سایت ای اف سِی نوشت: این داور با تجربه ازبک اولین داوری است که 9 بار در مسابقات جام جهانی قضاوت می کند. رکورد قبلی به طور مشترک به جوئل کوئینیو از فرانسه و بنیتو آرچوندیا از مکزیک و خورخه لاریوندا از اروگوئه است .

دیدار هلند برابر کاستاریکا چهارمین قضاوت ایرماتف در جام جهانی امسال است. او در جام جهانی2010 آفریقای جنوبی نیز داوری پنج دیدار را به عهده داشته است.

داتو الکس سوسای دبیرکل ای اف سی با تمجید از ایرماتف، این موفقیت را به تعهد و حرفه ای گری وی نسبت داد.

وی گفت: ایرماتف نشان داده است که می تواند مسئولیت بپذیرد و از انجام تصمیمات بزرگ در مسابقات بزرگ احتراز نمی کند؛ به همین دلیل است که او یکی از داوران برگزیده جهان در فوتبال امروز محسوب می شود.

وی گفت: ما بسیار افتخار می کنیم که یک داور کنفدراسیون آسیا اولین داوری است که به این رکورد دست می یابد و شاهد دیگری برآن است که برنامه داوری ما به ارتقای استانداردهای داوری در آسیا و جهان کمک می کند.

ایرماتف که چهار بار داور سال ای اف سی شده است، در جام جهانی 2014، دیدارهای سوئیس مقابل اکوداور، کرواسی مقابل مکزیک و آمریکا مقابل آلمان را قضاوت کرده است.

قضاوت اولین دیدار جام جهانی 2010 میان آفریقای جنوبی و مکزیک نیز به عهده ایرماتف بود. او با انجام پنج داوری در یک تورنمنت جام جهانی در آن سال رکورد شکست.

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...