نسخه چاپی

تلنگری كه گزارش جنجالی 20:30 به مخاطبانش نزد!

بخش گزارشی «تلنگر» در خبر 20:30، پنج شنبه شب گرفتار بدسلیقگی مدیران خبر شد تا یك سوژه خوب، در بدترین زمان ممكن روی آنتن برود.

به گزارش نما به نقل از مهر «گاه گاهی به بهانه دوستان و اقوام به اینجا می آییم. به همه چیز فکر می کنیم جز به این قبرهای خالی که قرار است با بدن های ما پر شود.» پنج شنبه شب 12 تیرماه، روزه دارانی که سر سفره های افطار نشسته بودند وقتی این جملات را شنیدند فکرش را هم نمی کردند که تا چند لحظه بعد قرار است با تصاویری از غسالخانه و شستشوی مردگان پذیرایی شوند.

گفتگو با یک غسال، از جمله بخش‌های این گزارش بود

بخش گزارشی «تلنگر» که چند هفته ای هست پایش به اخبار 20:30باز شده، قرار است با گوشزد کردن نکات اخلاقی و معرفتی، تلنگری به مخاطبان خود بزند. دو هفته پیش این بخش خبری گزارش خوبی از جانباز قطع نخاعی که فقط توان زل زدن به سقف اتاق را داشت، پخش کرد. اما بی سلیقگی این هفته تلنگری ها در انتخاب زمان پخش گزارش همزمان با لحظه افطار و زمانی که همه خانواده‌ها پای سفره افطار، روزه های خود را باز می‌کردند، کار دست شان داد. گزارش این هفته تلنگر درباره مرگ بود. گزارشگر، سراغ روسری فروش ها، ساعت فروش ها و طلافروش ها رفته بود و تفاوت مشتری پولدار با دیگر مشتری ها را از آنها پرسیده بود تا پلی بزند به ماجرایی که انتظار همه را می کشد:«مرگ». برای همین، تصاویر بلافاصله به غسالخانه و گفتگو با یک غسال کات خورد تا از تفاوت مشترهای پولدار و دیگر مشتری ها از آنها هم سئوال بپرسد. اما قسمت پایانی گزارش و نشان دادن دست یک جنازه و شتسشوی اعضای مردگان در این غسالخانه با توجه به زمان پخش این گزارش بسیاری از بینندگان را آزرده خاطر کرد تا این گزارش که قرار بود تلنگری باشد و حال مردم را عوض کند، بیشتر حال مخاطبانش را بگیرد.

جنجالی‌ترین بخش گزارش، نمایش شستشوی یک میت در غسالخانه بود

ماجرای گزارش عجیب 20:30 بلافاصله به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا کرد. بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشور ها قبل از پخش گزارش اخطار هایی مبنی بر نامناسب بودن تصاویر برای گروه های سنی خاص نمایش داده می شود و حتی درباره نامناسب بودن نور فلاش دوربین ها برای بیماران مبتلا به صرع هم هشدارهایی پیش از آغاز گزارش می دهند، نمایش چنین گزارشی آن هم در پربیننده ترین ساعت را نشان از بی سلیقگی و بی دقتی سردبیر و عوامل این برنامه دانستند. خبرگزاری برنا نیز روز گذشته در خبری به واکنش های مردم در شبکه های اجتماعی در خصوص این گزارش اشاره کرد. پای یادداشت‌ها درباره این گزارش هم بحث داغی میان موافقان و مخالفان این گزارش درگرفت.

موافقان می گویند پخش چنین گزارشی کاملا درست بود. چرا که مرگ، وقت و ساعت نمی شناسد و به یک‌باره سراغ انسان می آید. از سوی دیگر مخالفان پخش این گزارش هم به نوع پرداخت سوژه و زمان پخش گزارش معترض بودند. به اعتقاد آنها، پخش این گزارش در پربیننده ترین ساعت تلویزیون و پای سفره‌های افطار، بیشتر از آن که تاثیر گذار باشد، نتیجه عکس داشته و کل سوژه و پیام گزارش را بی اثر کرده است.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا مدیران تلویزیون و واحد مرکزی خبر به پخش این گزارش چه واکنشی نشان خواهند داد؟ آیا آن‌ها هم از زدن تلنگرهای این چنینی در زمان افطار و پای سفره‌ها استقبال خواهند کرد؟

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...