نسخه چاپی

۴۰ درصد بنزین توزیعی كشور یورو ۴ شد

مدیر عامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: عرضه بنزین یورو ۴ در كشور با احتساب بنزین وارداتی به ۲۸ میلیون لیتر در روز رسید كه ۴۰ درصد بنزین توزیعی را شامل می شود.

به گزارش نما به قنل از واحد مرکزی خبر، عباس کاظمی افزود: بنزین توزیع شده در کشور را هم اکنون 71 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: 28 میلیون لیتر از این میزان یورو 4 است.

وی ادامه داد: هم اکنون روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند و 2 میلیون لیتر نیز در پالایشگاه تبریز تولید و در کشور عرضه می شود.

وی با اعلام اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شد دریافت ریفورمیت از واحدهای پتروشیمی متوقف و بنزین وارداتی افزایش یابد، گفت: بر این اساس واردات بنزین یورو 4 از 3,5 میلیون لیتر به 10 میلیون لیتر افزایش یافت.

وی تصریح کرد: این شرکت در مرحله نخست شهرهای اراک، کرج، تهران و تبریز را زیرپوشش عرضه بنزین یورو 4 قرار داده و در شهرهای اهواز، شیراز و آبادان نیز تا مهر بنزین با کیفیت یورو 4 توزیع خواهد شد.

کاظمی گفت: اولویت کاری ما این است که در مرحله نخست در 8 شهر آلوده، بنزین با کیفیت یورو 4 توزیع کنیم و هم اکنون در 4 شهر اراک، کرج، مشهد و تهران نیز نفتگاز یورو 4 در حال توزیع است.

به گفته وی اهواز و بخشی از کلانشهر مشهد در آینده نزدیک زیر پوشش بنزین یورو 4 قرار می گیرد.

با بهره برداری از بخش جدید واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان، اهواز پنچمین شهر بعد از تهران، اراک، کرج و تبریز است که سوخت پاک دریافت خواهد کرد.

۱۳۹۳/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...