نسخه چاپی

حاشیه‌های آخرین روز مجلس هشتم

عکس خبري -حاشيه‌هاي آخرين روز مجلس هشتم

نمایندگان مجلس هشتم امروز آخرین جلسه علنی ‌خود را برگزار كردند كه این جلسه با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، امروز آخرین جلسه علنی نمایندگان مجلس هشتم تشکیل شد که این جلسه با حاشیه‌هایی نیز همراه بود:

* آخرین جلسه علنی مجلس هم با چاشنی تأخیر و غیبت تعدادی از نمایندگان همراه بود، نمایندگان نتوانستند حتی آخرین جلسه کاری خود را سر موقع شروع کنند. شاید این تأخیرهای مکرر ‌یکی از مهمترین نقاط ضعف هشتمین مجلس محسوب شود.

* امروز همزمان با سالروز حماسه آزاد‌سازی خرمشهر جمعی از رزمندگان و ایثارگران و حماسه‌سازان عملیات بیت‌المقدس در مجلس حضور پیدا کرده بودند و سردار احمد غلامپور از حماسه‌آفرینان سال‌های دفاع مقدس نیز امروز برای نمایندگان سخن گفت.

غلامپور در پایان سخنانش با تواضع خاصی خطاب به نمایندگان گفت: ببخشید اگر زیاد صحبت کردم! ممکن است که شما تذکر آئین‌نامه‌ای هم بدهید که علی لاریجانی هم در پاسخ به وی گفت: چه کسی جرات می‌کند ‌به شما تذکر آیین‌نامه‌ای بدهد...

* امروز مجلس دستورکار خاصی نداشت و تنها رئیس و نایب رئیس و رؤسای کمیسیون‌های مجلس به ارائه گزارشی از عملکرد خود در مجلس پرداختند.

در زمان سخنرانی لاریجانی مجلس خیلی آرام و بی‌ سر و صدا بود و شاید تنها شعرخوانی لاریجانی بود که می‌توانست حال و هوای مجلس و نمایندگان را دگرگون کند.

* آنچنان مهر توام در دل و و جان جای گرفت/ که اگر سر برود، از دل و از جانم نرود

این شعری حسن ختام سخنان لاریجانی بود که نمایندگان مجلس را هم سر ذوق آورد.

نمایندگان مجلس که ظاهراً ذوق و قریحه شعری و ادبی آنها در مجلس هشتم تقویت شده، نتوانستند بی‌تفاوت از کنار شعرخوانی لاریجانی عبور کنند و به همین دلیل با احسنت احسنت گفتن به تمجید از وی پرداختند و این پایانی بود بر آرامش امروز نمایندگان مجلس.

* بعد از شعرخوانی لاریجانی محبی‌نیا هم خطاب به رئیسش گفت: بالاخره ریاست فرهیخته مجلس هم شکر خدا شعر گفتند که البته لاریجانی هم به وی گفت: این شعر حافظ است.

* مجلس امروز به آتلیه عکاسی تبدیل شده بود. بازار عکاسی امروز خیلی در مجلس داغ بود و فلاش دوربین‌ها و گوشی‌های نمایندگان در گوشه و کنار صحن چشم‌نوازی می‌کرد.

تعدادی از نمایندگان از عکاسان حاضر در جایگاه می‌خواستند که از آنها عکس بگیرند، البته از همه جالب‌تر تقلای برخی از نمایندگان برای گرفتن عکس یادگاری با علی مطهری نماینده پرحاشیه مجلس بود.

علی مطهری دقایقی در انتهای صحن ایستاده بود و نمایندگان یکی پس از دیگری برای گرفتن عکس یادگاری کنارش می‌ایستادند.

‌حرکات بعضی از نمایندگان هنگام عکس گرفتن و ژست‌های برخی دیگر جالب توجه بود.

* حاشیه‌های عکاسی نمایندگان به همین‌جا ختم نشد و نمایندگان که از عکاسی برای همدیگر اقناع شده بودند، شروع به عکاسی از خبرنگاران هم کردند. حتی چند نماینده به جایگاه خبرنگاران آمدند و با خبرنگاران هم عکس یادگاری گرفتند.

در ‌پایان جلسه ‌محبی‌نیا از نمایندگان خواست برای ثبت در تاریخ سیاسی کشور جمع شوند و عکس یادگاری بگیرند که نمایندگان هم با جمع شدن در مقابل جایگاه هیئت رئیسه و تکان دادن دست این صحنه تاریخی را ثبت کردند البته بعد از آن هم به حیاط ساختمان بهارستان رفتند و آنجا هم یک عکس یادگاری گرفتند.

* بعد از اینکه حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس به ارائه گزارش در خصوص عملکرد کمیسیون مطبوعش پرداخت، گفت که من شما را به خدا می‌سپارم و محبی‌نیا هم در پاسخ به وی گفت ما هم شما را به خدا می‌سپاریم.

امروز نمایندگان مجلس بیشتر از همیشه جنب و جوش داشتند. لاریجانی از نمایندگانی که در انتهای صحن ایستاده بودند، خواست که به صندلی‌هایشان برگردند.

وی خطاب به آنها گفت: آقایان که آن انتها شلوغ می‌کنند، بفرمایید سر جایتان، از هر فراکسیونی هم هستید، اصلاحات و جبهه پایداری یکی شدید! چطور اتحاد پیدا کردید؟ بنشینید سرجایتان.

دقایقی بعد از این تذکر لاریجانی، باهنر هم به جمع نمایندگان حاضر در انتهای صحن پیوست و آنجا بود که لاریجانی گفت: معلوم است چه گروه‌هایی نظم جلسه را بر هم می‌زنند! معلوم است نایب رئیس ما خیلی جنس‌اش جور نیست! آقای باهنر بیایید بشینید سرجایتان.

زمانیکه آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس قصد ارائه گزارش‌ داشت، لاریجانی خطاب به وی گفت: آقای آقایی آقایی کند و دو دقیقه بیشتر صحبت نکند که البته آقای آقایی آقایی نکرد و از تمام وقت‌اش هم استفاده کرد.

آخرین ناطق جلسه علنی امروز محمدتقی رهبر رئیس سنی مجلس بود. رهبر پایان سخنانش را با دعا برای فرج امام زمان به پایان رساند و نمایندگان هم همه با هم آمین گفتند و بعد از آن صلواتی فرستادند که این صلوات پایان بخش کار مجلس هشتم بود و به این ترتیب پرونده مجلس هشتم بسته شد ولی حکایت همچنان باقی است...

۱۳۹۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...