نسخه چاپی

اولین سرمایه گذاری میلیاردی آمریكایی ها درایران

یك شركت آمریكایی توافقنامه اولیه‌ای برای سرمایه گذاری ۱/۱۷۵ میلیارد دلار در ایران برای اجرای پروژه تجاری مشترك به منظور تبدیل زباله به برق را به امضا رسانده است.

به گزارش نما به نقل از به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت ورلد اکو انرژی آمریکا که در کالیفرنیا مستقر است اعلام کرد: قصد دارد روزانه ۲۵۰ مگاوات برق از طریق سوزاندن زباله و فرآوری پسماند آب در ایران تولید کند.

بر اساس این گزارش سخنگوی این شرکت آمریکایی گفت: این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری در جنوب غرب ایران احداث خواهد شد و بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ فرصت شغلی با اجرای این پروژه به وجود خواهد آمد که ۸۰ درصد آن از طریق نیروی کار داخلی تامین می شود.

قرار است عملیات احداث این پروژه از سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی آغاز شود و اجرای این پروژه نخستین نشانه از بازگشت شرکت های آمریکایی و اروپایی به ایران در صورت لغو تحریم های غرب خواهد بود.

ایران و قدرت های جهانی در حال انجام دور نهایی مذاکرات هسته ای برای دستیابی به توافق جامع تا ۲۰ جولای هستند. تحریم های غرب ضد برنامه هسته ای فشار زیادی را بر اقتصاد ایران وارد کرده است. ایران بارها ادعاهای غرب مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را رد کرده است.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...