نسخه چاپی

ماجرای اضافه وزن در ماه رمضان

‌یك متخصص تغذیه، كاهش سوخت و ساز بدن به دنبال روزه داری را از جمله علل افزایش وزن در ماه مبارك رمضان عنوان كرد.

به گزارش نما، دکتر یحیی پاسدار در گفت و گو با ایسنا، در خصوص علت افزایش وزن بعد از روزه داری در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری افراد با روزه داری در ماه رمضان به جای کاهش وزن با افزایش چند کیلویی وزن خود مواجه می‌شوند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: در تحقیقی که بر روی 250 نفر از کرمانشاهیان انجام گرفت، مشخص شد این افراد پس از روزه داری در ماه رمضان به طور میانگین با افزایش 2.6 کیلوگرمی وزن مواجه شده‌اند.

وی در خصوص علت این امر عنوان کرد: در هنگام روزه داری در طول روز مدت زمان زیادی غذا مصرف نمی‌شود و همین امر سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد.

پاسدار افزود: کاهش سوخت و ساز بدن موجب سوق دادن بدن به سمت چاقی خواهد شد، حتی اگر فرد میزان غذای مصرفی خود را کاهش دهد.

این متخصص تغذیه، علت دیگر افزایش وزن پس از روزه داری را تلاش بسیار برای جبران وعده‌های غذایی از دست رفته در روز در طول مدت افطار تا سحر دانست.

وی اظهار کرد: روزه داری برای استراحت دستگاه گوارش است، اما برخی سعی دارند تمام وعد‌ه‌های از دست رفته روز را با مصرف حجم بالایی از مواد غذایی در طول مدت کوتاه افطار تا سحر جبران کنند که همین امر افزایش وزن را برای آنها به همراه خواهد داشت.

پاسدار همچنین عنوان کرد: روزه داری عاملی برای لغو انجام حرکات ورزشی نیست و رزوزه داران می‌توانند ورزش خود را در ساعات نزدیک به افطار ‌یا در زمان افطار تا سحر انجام دهند تا کمبود آب به هنگام ‌ورزش آسیبی به بدن آنها وارد نکند.

۱۳۹۳/۴/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...