نسخه چاپی

موی دختر مردم را بكشید، یك موزه جایزه بگیرید!

شهرداری تهران قصد دارد خانه نورالدین زرین‌كلك را به موزه انیمیشن تبدیل كند.

عبدالحسين مختاباد عضو شوراي شهر تهران با اعلام اين خبر گفت: نورالدين زرين‌كلك كه مدتي است از ايران رفته، ملكش را فروخته است كه ما در تلاش هستيم شرايطي فراهم شود كه شهرداري تهران اين ملك را دوباره بخرد و آن را به موزه انيميشن تبديل كند.



اين كار هم وظيفه اجتماعي و فرهنگي ماست. اين در حالي است كه نورالدين زرين‌كلك انيماتور و استاد پيشين دانشگاه تهران كه به خاطر توهين به يك دانشجوي محجبه از دانشگاه اخراج شده بود، اين روزها در امريكا به سر مي‌برد. زرين‌كلك در سال 86 در كلاس درس خود از دانشجويان مي‌خواهد تصوير يك فرشته را نقاشي كنند. يكي از دانشجويان فرشته‌اي را به تصوير مي‌كشد كه مو برسر نداشت. وي به دانشجو مي‌گويد چرا اين فرشته مو ندارد؟ در اين ميان دانشجوي ديگر اين كلاس خطاب به زرين‌كلك مي‌گويد احتمالاً نمي‌خواسته تا موهاي اين فرشته مشخص شود.



زرين‌كلك به او كه يك دانشجوي محجبه است، مي‌گويد: تو كه كچل هستي و خود را پوشانده‌اي چرا حرف مي‌زني؟ در اين حين استاد دست خود را به زير روسري اين دختر محجبه برده و موهايش را از زير روسري بيرون مي‌كشد و به دانشجويان مي‌گويد: « نه، اين كچل نيست و مو دارد.» در اين حين دانشجويان ديگر با قهقهه اين دختر محجبه را مورد تمسخر قرار مي‌دهند. اين اتفاق باعث اعتراضات زيادي شد كه در نهايت منجر به اخراج استاد هتاك شد. حالا مختاباد به شهرداري پيشنهاد مي‌دهد منزل پيشين زرين‌كلك را كه از ايران مهاجرت كرده است، به عنوان موزه انيميشن نگهداري كند!
منبع : روزنامه جوان

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...