نسخه چاپی

حمله بودایی‌ها به مدرسه مسلمانان

به گفته شاهدان، جمعی از بودایی‌های سوگوار پس از تدفین یك جوان 36 ساله به یك مدرسه و خوابگاه مسلمانان حمله كرده و آنجا را به آتش كشیدند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مدرسه و خوابگاه مسلمانان در شهر ماندالای به دست بودایی‌ها به آتش کشیده شد.

یکی از شاهدان گفت: بیش از 70 پلیس در زمان حمله در منطقه حضور داشت اما هیچ‌کدام کاری نکردند. برخی از مهاجمان چوب، لوله‌های آهنی و حتی اره به دست داشتند. طبق اعلام شاهدان،‌ در زمان وقوع حمله هیچ کودکی در مدرسه نبود و این حمله موجب تلفات جانی نشده است اما خسارت‌های سنگینی به مدرسه وارد شده است.

چندین روز ناآرامی و خشونت موجب مرگ یک مسلمان و زخمی شدن 14 تن دیگر شده است. یکی از مسلمانان عضو گروه‌های مذهبی شهر ماندالای گفت: پلیس می‌توانست جمعیت را متفرق کند اما این کار را انجام نداد. دست کم 250 تن از سال 2012 در سراسر میانمار در جریان درگیری‌ بودایی‌ها – مسلمانان کشته شده‌اند که همین بر روی اصلاحات سیاسی این کشور سایه انداخته است. پلیس میانمار در گذشته نیز به عدم مداخله متهم شده بود و دولت میانمار با هدف برقراری آرامش در برخی موارد اقدام به استقرار سرباز کرده است.

در جریان این درگیری جدید، پلیس منع آمد و شد شبانه در ماندالای اعلام کرده و 9 تن را در ارتباط با خشونت‌های اخیر بازداشت کرده است. پلیس میانمار مدعی است که تدابیر امنیتی را افزایش داده است و این اقدام خصوصا در شهر یانگون که تنوع مذهبی و قومی بالاتری دارد انجام شده است. روحانیون افراطی بودایی به دامن زدن به تنش‌های مذهبی متهم هستند و همواره هشدار می‌دهند که "اصلی ترین مذهب" میانمار از سوی مسلمانان تهدید می‌شود.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...