نسخه چاپی

آخرین وضعیت متهمان سال 88

رئیس كل دادگستری استان تهران با اشاره به جمعیت 3 درصدی جرایم غیرعمد در زندانها گفت: محكومان غیابی فتنه پس از بازگشت به كشور بازداشت می شوند.

به گزارش نما به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص محاکمه متهمان فتنه سال 88 اظهار داشت: جمعی از این متهمان به صورت غیابی محاکمه و محکوم شدند، تعدادی نیز به ایران بازگشته که بازداشت و به پرونده آنها حضوری رسیدگی شد.

وی افزود: افرادی که به صورت غیابی محکوم شده اند پس از ورود به ایران بازداشت خواهند شد اما می توانند در صورت بازگشت نسبت به رای خود واخوهی کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آمار زندانیان جرایم غیرعمد نیز گفت: در گذشته حدود 10 درصد زندانیان را زندانیان جرایم غیرعمد تشکیل می دادند که با اصلاحات صورت گرفته در قوانین و کمک خیرین با محوریت ستاد دیه این آمار امروز به 3 درصد کاهش یافته است. این 3 درصد نیز افرادی هستند که نباید در زندان باشند و با یک همت جهادی باید آنها را آزاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد افرادی هستند که به خاطر تصادفات، حوادث کارگاهی و یا حوادث شبه عمد محکوم و روانه زندان شده اند.

اسماعیلی ادامه داد: در کنار این افراد محکومان مالی قرار دارند که مهمترین آنها محکومان مهریه، اقساط وام و اجاره خانه هستند. ما در جشن گلریزان به سوی مردم دست نیاز دراز می کنیم تا با کمک خیرین زندانیان جرایم غیرعمد افطار را در کنار همسر و فرزندان خود باشند.

وی تاکید کرد: پول جمع آوری شده در اختیار زندانیان قرار نمی گیرد بلکه آن را به شاکیان پرداخت می کنیم.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...