نسخه چاپی

مصاديق تخلفات انتخاباتي كانديداها:

كاندیداها عكس یكدیگر را پاره نكنند

عکس خبري -کانديداها عکس يکديگر را پاره نکنند

خبرگزاری فارس: استاندار تهران با بیان اینكه هیچ كاندیدایی حق استفاده از امكانات دولتی و اداری را ندارد، گفت: اگر كسی از كاركنان دولت در این زمینه مرتكب تخلف شود، در اختیار دادگاه رسیدگی به تخلفات قرار می‌گیرد.


مرتضی تمدن استاندار تهران به تبلیغات افراد و گروه‌ها برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگر در بنرهای تبلیغاتی احزاب و جبهه‌ها اسمی از کاندیدا و تبلیغ برای وی نباشد آنها غیرقانونی نیستند.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه اگر تبلیغات گروه‌ها درخصوص اصل انتخابات باشد اشکالی ندارد، تصریح کرد: اما اگر بنر و پلاکاردها دارای اسامی کاندیداها باشند این تخلف از قانون است.

وی در ادامه به روند تأیید صلاحیت‌ها و انتخابات نهمین دوره مجلس اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر آخرین روزهای رسیدگی به وضعیت افرادی است که احراز صلاحیت نشده‌اند و اکنون در شورای نگهبان این روند در جریان است.

تمدن با بیان اینکه در روز دوم اسفندماه نظر نهایی و لیست قطعی به وزارت کشور ارائه داده می‌شود، یادآور شد: در روز سوم اسفند نیز این لیست‌ها در فرمانداری‌ها نصب خواهد شد.

استاندار تهران بر همین اساس به چهارم اسفند و آغاز تبلیغات کاندیداها اشاره کرد و گفت: تا ساعت 24 دهم اسفند ماه کاندیداها زمان تبلیغ دارند و 24 ساعت مانده به روز اخذ رأی تبلیغات ممنوع است و در واقع اگر تبلیغی صورت گیرد تخلف است.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداها برای تبلیغات خود باید چند اصل مهم را مد نظر داشته باشند، افزود: راه انداختن کارناوال و کاروان‌های تبلیغاتی خلاف قانون است، نصب بلندگو در محل ستادهای تبلیغاتی کاندیداها ممنوع بوده و پوسترها فقط در ابعاد ده در پانزده مجاز هستند.

تمدن با بیان اینکه هیچ کاندیدایی حق استفاده از امکانات دولتی و اداری را ندارد، اظهار داشت: اگر کسی از کارکنان دولت مرتکب تخلف شود در اختیار هیئت رسیدگی به تخلفات، قرار داده خواهد شد.

استاندار تهران در پایان خاطر‌نشان کرد: کاندیداها حق پاره کردن و از بین بردن آثار تبلیغاتی یکدیگر را ندارند و چسباندن پوستر و لوازم تبلیغاتی مجاز در غیر از محل‌هایی که شهرداری‌ها و دهداری‌ها تعیین کردند، ممنوع است؛ از این رو کاندیداها باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند تا با موفقیت انتخابات آینده را پشت سر بگذاریم

۱۳۹۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...