نسخه چاپی

فروش املاك، ساخت سریال و راه اندازی رسانه‌های جدید!

نكته قابل تامل در مورد دانشگاه آزاد چوب حراجی است كه این روزها به اموال آن خورده است. بر اساس اخبار رسیده ،قرار است ساختمان های دانشگاه آزاد و املاك این دانشگاه در خیابان پاسداران و برخی نقاط شهر تهران به فروش برسد . كاركنان ساختمان های این دانشگاه در منطقه پاسداران نیز به همین دلیل چند هفته ای است به واحد علوم تحقیقات در حصارك منتقل شده اند.

محمدجواد مشتهر: بی شک این روزها می توان دانشگاه آزاد را یکی از پر حاشیه ترین سازمان های کشور معرفی کرد. دانشگاهی که پس از سال ها سلطه جاسبی بر صندلی ریاستش، جای خود را به فرهاد دانشجو داد اما تنها پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، بار دیگر همفکران رییس سابق کلید دانشگاه آزاد را در دست گرفتند. شاید بتوان سریال عزل و نصب های اتوبوسی در دانشگاه ها را مهمترین حاشیه بوجود آمده پس از مدیریت دکتر میرزاده عنوان کرد. مدیرانی که حتی بعضا سابقه محکومیت در ایام فتنه 88 داشتند، پس از خداحافظی فرهاد دانشجو به بخش های مختلف مدیریت دانشگاه آزاد رسیدند.


رفت و برگشت پر سر و صدای «هراتی» در دانشگاه آزد
قطعا خبر انتصاب عبدالحسین هراتی به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد به عنوان پرحاشیه ترین انتصابات طی سال های اخیر در کشور قلمداد می شود. طه هاشمی طی حکمی، در متن نامه خود با بیان «نظر به سوابق ارزشمند و توانمندی های علمی جنابعالی» وی را به سمت سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب کرده بود.
عبدالحسین هراتی کیست؟
آنچه از عبدالحسین هراتی در فضای مجازی منتشر شده، نامه ای از سوی وی به مهدی کروبی است که نمایه کاملی از وی بیان می کند. سایت های ضدانقلاب در روزهای فتنه متن نامه وی را منتشر کرده بودند. وی در این نامه از مهدی کروبی با عنوان دلاور جنبش سبز یاد کرده و می نویسد: «من حضرت عالی و آقای مهندس موسوی و خانم زهرا رهنورد را اکنون مصادیق عالمان قائم به قسط میدانم که خداوند آنان را در کنار پیامبران نشانده و وجود آنان را شاهد بر کلمه توحید دانسته است.» وی با گلایه از یاد امام از سوی مدعیان خط امام می نویسد: «از اینکه شما و مهندس موسوی عزیز پیوسته در سخنان خود از «امام» یاد می کنید، من و بسیاری دیگر در رنج بوده ایم اما پیوسته خود را اینگونه توجیه می کرده ایم که شرایط مبارزه در ایران چنین اقتضایی دارد و لذا خون جگر می خوردیم و سکوت اختیار کرده بودیم، اما سخنان اخیر آقای مهاجرانی که در آن فرموده بودند: هر کس امام و روحانیت را قبول ندارد متعلق به جنبش سبز نیست، طاقت از کف ربود. منتظر بودم که جوابی به این سخن سخیف از طرف رهبران جنبش داده شود که خوشبختانه دو سه روز پیش موسوی عزیز این جواب را داد و گفت که هرکس در هر کجا از عدالت طرفداری کند عضو جنبش سبز است. » وی بدون یاد کردن از جنایت های منافقین مدعی شده است: «دهه شصت تونل وحشت تاریخ معاصر ایران بود. دهه ای که همه خشونت ها و جنایت ها و تحجرها و بدعت های غیر انسانی و ضدتوحیدی و شرک آلود آن به نام «امام خمینی» در تاریخ ما ثبت و ضبط شده است و کسی را یارای پاک کردن آن از این تاریخ نیست.تورا به خدا در زنده کردن «امام» نکوشید که این«امام» زنده شدنی نیست بلکه افیون مرگی است که طرفداران خود را به محاق نیستی میکشد.» هراتی در بخشی از نامه خود با اشاره به آیه الم تر الی الذین بدلوا نعمت الله کفرا و احلوا قومهم دارالبوار آیا ندیدی کسانی را که نعمتهای خدا را به کفر تبدیل کردند و مردم خویش را به دیار نیستی راندند ابراز عقیده کرده بود: «خدایا، این قرآن تو چه بزرگ است، گویی این آیه همین امروز در مورد «امام خمینی» نازل شده است.» هراتی با کنابه به موسوی و کروبی گفته بود: «کجای امروز شما به «امام خمینی» و افکار او واعمال او شباهت دارد؟آیا شما ولایت مطلقه را قبول دارید؟ بگویید تا ما تکلیف خودمان را بدانیم! آیا شما جنایات سال ۶۷ را تأیید می کنید؟ به خدا قسم میدانم که نمی کنید و حتی اگر روزی خدای ناکرده از زبان شما بشنوم که آنرا توجیه می کنید باز نیز قسم خواهم خورد که در نفس خود از آن متنفرید و به توجیه پناه آورده اید.» وی با بی شرمی مدعی شد: «بخدا قسم آنچه که در کهریزک اتفاق افتاد مصداق کوچکی بود از شکنجه ها و کشتارهای دهه شصت در زندانهای «امام خمینی».» هراتی با طرح اتهام هایی به نظام و امام خمینی نوشت: «مگر منتظری نگفت که ولایت مطلقه شرک است؟ و مگر «امام خمینی» واضع تئوری ولایت مطلقه نبود؟» وی با شرک آلود خواندن حکم امام خمینی در خصوص ولایت فقیه گفته بود: «سالها پیش از وقوع انقلاب اسلامی «حضرت امام» همه سخنان خود را در کتاب «ولایت فقیه» و فاجعه بار تر از آن درکتاب «کشف الاسرار» گفته بود. اما مگر در آن روزگار کسی جرات این را بخود میداد که آن اندیشه های سخیف را نقد کند؟»
موج اعتراضات با انتصاب هراتی در دانشگاه آزاد
همزمان با انتصاب هراتی به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد موجی از انتقادات روانه ساختمان پاسداران شد. شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی طی بیانیه‌ای در واکنش به انتصاب هراتی اعلام کرد: مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی بدانند که امام و رهبری خط قرمز بسیج دانشجویی هستند و هر کس در هر جایگاه و مقامی بخواهد گردی بر دامان ولایت بنشاند بی‌درنگ با برخورد انقلابی و قاطع دانشجویان بسیجی مواجه خواهد شد و آنگاه بی شک تنها راه فرار از خروش انقلابی فرزندان روح خدا و سربازان و پرچمداران علی زمانه فرار با لباس زنانه از کشور خواهد بود. در ادامه این بیانیه آمده است، در جدیدترین اقدام تهوع‌آور دانشگاه آزاد اسلامی با حکم معاون فرهنگی دانشگاه طه هاشمی، هراتی یکی از حامیان فتنه 88 و جنبش جعلی و پوشالی سبز و از اهانت‌کنندگان صریح به امام راحل عظیم‌الشان، به سمت مدیرکل اداره اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شده است.
همچنین، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و 45 دفتر انجمن اسلامی این اتحادیه دانشجویی طی بیانیه‌ای خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد در واکنش به انتصاب هراتی در این دانشگاه اعلام کردند: ضمن اعلام انزجار از سیاست‌های شما در انتصاباتی این چنین اسفبار اعلام می‌کنیم اگر ظرف کوتاه‌ترین زمان دست منحوس هتاک به امام و ولایت‌فقیه و رهبری از دانشگاه آزاد کوتاه نشود، خواهید دید آنچه را که نباید.
انتصاباتی با رنگ و بوی سیاسی
البته سریال عزل و نصب های حاشیه دار در دانشگاه آزاد به همین یک مورد ختم نشد و بسیاری از افراد حاضر و موثر در فتنه امروز در دانشگاه آزاد اسلامی پست و مسئولیت گرفته اند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر عدم سیاسی شدن فضای دانشگاه ها به جای فعالیت های علمی و بر محکومیت فتنه و بازسازی آن و عناصرش در داخل کشور و به خصوص در محیط های دانشگاهی تذکر و هشدار داده اند.
واکنش میرزاده به انتصاب هراتی در دانشگاه آزاد
پیرو انتشار برخی اخبار و انتقادات در رابطه با انتصاب مدیر کل دفتر اسناد و مدارک دانشگاه آزاد و همچنین پیگیری رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در نامه‌ای به محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، توضیحاتی ارائه کرد. متن نامه میرزاده به رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل بود: عطف به نامه شماره 18/6151/د در 17 اردیبهشت ماه سال 93 مربوط به مطالب منعکس شده در رسانه‌های کشور در رابطه با انتصاب عبدالحسین هراتی به استحضار می‌رساند تمام انتصابات مدیران دانشگاه آزاد اسلامی از جمله وی از مراجع ذیصلاح استعلام شده که بلامانع بودن انتصاب وی اعلام شده است. با توجه به اینکه انتصابات در دانشگاه آزاد در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و با رعایت موازین نظام و مقرارت کشوری است معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی موضوع است تا در صورت اثبات صحت مطالب مندرج در رسانه‌ها از ادامه همکاری با نامبرده در دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری کند.
طه هاشمی :از سوابق هراتی اطلاعی نداشتم
طه هاشمی نیز با اشاره به انتقادات مطرح شده در مورد انتصاب هراتی گفت: بنده از سوابق ایشان اطلاعی نداشتم و به عنوان فردی انقلابی و با سابقه در انقلاب معرفی شده است! هاشمی همچنین بعد از شنیدن اهانت‌های هراتی به امام خمینی (ره) و دیگر انقلابیون گفت: من سر سوزنی از سوابق ایشان اطلاع نداشتم و کسانی که به من معرفی کردند چنین اطلاعاتی به من ندادند؛ انقلاب و امام خمینی (ره) از خطوط قرمز ما محسوب می‌شوند و اگر سوابق این فرد برای ما مسجل شود، هیچ تسامحی نداشته و وی را عزل خواهیم کرد، ما روی ارزش‌های خود هیچ تعارفی نداریم. وی باردیگر بر عدم شناخت ایشان از قبل تأکید کرده و گفت: وقتی به من معرفی کردند، چد جلسه با ایشان درباره اسناد صحبت کردیم و به ظاهر انسان موجهی به نظر می‌رسید ولی از افرادی که وی را به من معرفی کردند بعید بوده است چنین شخصی را نامزد مسؤولیت کرده باشند! معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد گفت: ما باکسی عقد اخوت نبسته‌ایم و اگر به نتیجه قطعی برسیم به طور قطع برخورد لازم را انجام خواهیم داد.
سرانجام هراتی برکنار شد
حجت‌‌الاسلام طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، درباره نتایج بررسی‌های این معاونت درباره عبدالحسین هراتی سرپرست اداره‌کل اسناد و مدارک این دانشگاه، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و علیرغم جواب مثبت استعلام‌های وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه آزاد به این نتیجه رسیدیم که به کار آقای هراتی در دانشگاه آزاد پایان دهیم. معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد افزود: براساس تصمیم گرفته شده آقای هراتی از سمتی که برای ایشان در نظر گرفته شده بود، برکنار شد.
رسانه های سیاست زده یک دانشگاه نسبتا آزاد!
اما نکته دیگری که پس از روی کار آمدن میرزاده به عنوان رئیس دانشگاه آزاد بیشتر از گذشته به چشم می آید، سیاسی شدن رسانه های دانشگاه این سازمان است. فرهیختگان، خبرگزاری آنا و صدای آزاد را می توان مهمترین رسانه های ارگان دانشگاه آزاد معرفی کرد. اما یک بررسی ساده به راحتی نشان می دهد که طی چند ماه اخیر رویکرد دانشگاهی این رسانه ها به رویکردی سیاسی تبدیل شده است. انتشار گفت و گو های تند سیاسی در خبرگزاری آنا، تبلیغات سیاسی و انحرافی در این رسانه ها و اخبار سیاسی جهت دار در صدای آزاد تنها بخشی از تغییر رویکرد رسانه های منتسب به دانشگاه آزاد است.
نکته قابل تامل در این بخش، خبر راه اندازی مجدد خبرگزاری ایسکانیوز (منتسب به دانشگاه آزاد) بود. در این زمینه مدیرعامل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران( ایسکانیوز )به ایرنا گفته است : فعالیت خبرگزاری ایسکانیوز که با تصمیم مدیران سابق دانشگاه آزاد اسلامی متوقف شده بود، از نیمه ماه مبارک رمضان از سرگرفته خواهد شد. علی قربانی با بیان اینکه قصد داریم با قدرت بیشتری نسبت به گذشته کار را شروع کنیم، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در نیمه ماه مبارک رمضان بار دیگر شاهد راه اندازی خبرگزاری ایسکانیوز باشیم. وی اظهار کرد: باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) در تمامی حوزه های خبر فعالیت خواهد داشت.
خبرگزاری دانشجویی با تیمی جناحی و سیاسی!
مدیرعامل ایسکانیوز درباره اهداف راه اندازی این خبرگزاری گفته است: یکی از رسالت های اصلی ما در این خبرگزاری تربیت نیرو های قوی دانشجویی است؛ در حال حاضر عضو گیری خود را شروع کرده ایم و دانشجویان حوزه رسانه در ایسکانیوز مشغول به کار خواهند شد. قربانی خاطرنشان کرد: قرار است این دانشجویان به صورت کار دانشجویی جذب شوند و بعد از آن با کسب امتیاز های لازم ارتقا پیدا خواهند کرد؛ زمانی که دانشجویی بتواند امتیاز کامل را دریافت کند وارد تحریریه اصلی خواهد شد. مدیرعامل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، گفت: سردبیر ایسکانیوز بهروز بهزادی از پیشکسوتان خبر و سردبیر سابق روزنامه اعتماد است اما هنوز تیم خبری ما به طور کامل بسته نشده است. قربانی در رابطه با انتخاب مدیر این خبرگزاری، تصریح کرد: هنوز مدیر مسوول انتخاب نشده است و به زودی فرد شایسته ای را برای اداره این خبرگزاری انتخاب خواهیم کرد.
البته اخبار واصله از دانشگاه آزاد حاکی از آن است که به احتمال فراوان قرار است طه هاشمی به عنوان مدیر مسئول این خبرگزاری برگزیده شود. اما براستی یک سازمان دانشگاهی که صرفا باید اهداف دانشجویی و آموزشی را مدنظر قرار دهد تا چه اندازه به تولد رسانه ای جدید با تیم سردبیری و مدیریتی با افکار سیاسی و جریانی احتایج دارد؟
مقام معظم رهبری در رابطه با تفاوت بین سیاسی بودن دانشجویان و سیاسی بازی آنها می فرمایند: «دانشجوها باید سیاسی بشوند؛ یعنی فهم سیاسی پیدا کنند. فهم سیاسی غیر از سیاسی کاری و سیاسی بازی است، غیر از دستخوش جریان های سیاسی شدن است. اتفاقا فهم سیاسی باعث می شود آدم دستخوش جریان های سیاسی نشود... من همیشه روی این حرفم تکیه می کنم که دانشگاه باید سیاسی باشد تا فریب نخورد و وسیله ای برای کسانی نشود که می خواهند سر به تن نظام نباشد.»
رهبر معظم انقلاب طی روزهای گذشته نیز در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان و در دیدار با صدها تن از اساتید، اعضای هیأت‌های علمی و محققان دانشگاهی گفتند: «مسئولان ذیربط و مدیران دانشگاهها باید با جدیت از تبدیل مراکز علمی به محل جولان و فعالیتهای جریان های سیاسی جلوگیری کنند.» ایشان تبدیل دانشگاهها به باشگاههای سیاسی را سهم مهلک حرکت علمی کشور خواندند و خاطرنشان کردند: «متأسفانه در دوره ای شاهد این پدیده زیان بار بودیم.» حضرت آیت الله خامنه ای با تأیید و دفاع از نگرش، فهم و مشرب سیاسی در میان دانشجویان تأکید کردند: این مسئله با تبدیل مراکز علمی به جولانگاه جریانهای سیاسی تفاوت دارد. ایشان خاطرنشان کردند: آرامش دانشگاهها، زمینه ساز و شتاب بخش حرکت علمی کشور است و اگر خدای نکرده این آرامش ضربه بخورد، حرکت علمی متوقف می شود و ایران به عقب باز می گردد.
حال سوال اینجاست که براستی القاء جو سیاسی در رسانه های دانشگاه آزاد به بالا بردن شعور سیاسی آنها کمک خواهد کرد یا آنها را اسیر بازی جناح های سیاسی در آستانه انتخابات های آتی می کند؟! آن هم در دانشگاهی که شاید اسنادی از ورود مستقیم مسوولان آن در انتخابات ها به ویژه انتخابات سال 88و کمک به کاندیداها و گروههای مورد نظرشان وجود داشته باشد اما انصافا در سطح دانشجویی مشکلات جدی و هزینه ای را به کشور و نظام تحمیل نکرده اند که امیدواریم با روند رسانه ای و انتصابات خاص مسوولان این دانشگاه این اصل دستخوش تغییر نشود.
این بار حراست دانشگاه آزاد جنجال آفرین شد!
یکی دیگر از حواشی که طی چند ماه اخیر اطراف دانشگاه آزاد نمایان شده ، ابلاغیه ریاست حراست این دانشگاه در مورد حجاب و عفاف است. رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اخیرا در بخشنامه‌ای به مدیران و رؤسای دفاتر حراست واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ کرد که «از هرگونه مداخله در موضوع حجاب و عفاف خودداری کنند.»
در بخشنامه رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد آمده است: در صورت مشاهده هر گونه دخالت بی‌مورد دفاتر حراست در موضوع صدرالاشاره طبق مقررات با افراد خاطی برخورد انضباطی خواهد شد. همچنین در این دستورالعمل تامل‌برانگیز خطاب به حراست واحدهای دانشگاهی آمده است: «در صورت تمایل ریاست واحد یا شورای فرهنگی جهت مداخله و یا مشارکت حراست در اجرای برنامه‌های مرتبط با مسئله حجاب و عفاف، می‌بایست موضوع به صورت مکتوب با ذکر حدود اختیارات و شرح وظایف خاص به حراست واحد ابلاغ و حراست نیز پس از انجام هرگونه اقدامی گزارش عملکرد خود را برای این مرکز ارسال نماید.»
متن بخشنامه رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد به شرح ذیل است: «نظر به اینکه مقوله حجاب و عفاف، موضوع فرهنگی بوده و نیاز به برنامه‌ها و راهکارهای خاص و تخصصی فرهنگی دارد لذا مقتضی است حراست واحدهای دانشگاهی از هرگونه مداخله در اجرای برنامه های مرتبط با موضوع مطروحه خودداری نموده و صرفا برابر شرح وظایف ذاتی ضمن رصد روند اجرای برنامه‌های معاونت‌های فرهنگی در صورت مشاهده تخلفات احتمالی اشخاص نسبت به تهیه و ارسال گزارش موارد، به متولی فرهنگی واحد اقدام نمایند؛ بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه دخالت بی مورد دفاتر حراست در موضوع صدرالاشاره طبق مقررات با افراد خاطی برخورد انضباطی خواهد شد.
تذکر1: در صورت تمایل ریاست واحد با شورای فرهنگی جهت مداخله و یا مشارکت حراست در اجرای برنامه‌های مرتبط با مسئله حجاب و عفاف می بایست موضوع به صورت مکتوب با ذکر حدود اختیارات و شرح وظایف خاص به حراست واحد ابلاغ و حراست نیز پس از انجام هرگونه اقدامی گزارش عملکرد خود را برای این مرکز ارسال نماید.
تذکر2: در صورتیکه مسئولین فرهنگی واحد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و انضباطی در موضوع حجاب و عفاف و همچنین برخورد با افراد خاطی اقدامی نمودند، گزارش خود را به همراه مستندات به این مرکز ارسال تا جهت سلسله مراتب سازمانی ارسال گردد.
استاد علوم سیاسی: بخشنامه حراست دانشگاه آزاد، یک کار انتخاباتی است
غلامرضا صفرپور استاد علوم سیاسی، با اشاره به ابلاغیه حجاب و عفاف مرکز حراست دانشگاه آزاد به واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور می گوید : با توجه به اینکه سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال فرهنگ و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، این حرکت ریاست دانشگاه آزاد نوعی دهن کجی به شعار سال محسوب می شود.
وی تصریح کرد: در زمانی که ما باید منویات رهبر انقلاب را با کردار و رفتار خود در جامعه و بویژه در نسل جوان و قشر دانشجو عملیاتی و به اجرا در آوریم، این ابلاغیه فضای دانشگاه را از حالت آکادمیک و علمی خود خارج می کند. درحالی که حتی در جوامع غربی نیز قوانین پوششی وضع می شود که محیط علمی دانشگاه را از بقیه محیط های جامع متمایز کند، این حرکت دانشگاه آزاد دور از انتظار است.
صفرپور افزود: به نظر می رسد که این حرکت بیشتر جنبه سیاسی داشته و با توجه به انتخابات آینده مجلس عده ای از فرصت طلبان قصد استفاده از فضای موجود را داشته و می خواهند از روش های ضدفرهنگی و حتی ضد ارزش های ایران اسلامی جوانان را به سوی خود و کاندیدای حامی خود جذب کنند. در زمان اصلاحات نیز این گونه حرکت هایی صورت گرفت که پس از مدتی نه تنها به نتیجه نرسید، حتی پس از مدتی جواب عکس داد؛ چرا که قشر جوان، فهیم و ولایتمدار دانشجو با این تغییرهای فصلی و انتخاباتی تغییر موضع نداده و همچنان بر روی ارزش های جامعه مقاومت خواهند کرد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد شیراز خاطرنشان کرد: درست آن است که در سال جاری همه مسئولان در راستای سخنان مقام معظم رهبری گام برداشته و حتی دولت کنونی که با شعار اعتدال به میدان آمده راه را بر افراد سودجویی که می خواهند فضای آکادمیک دانشگاه را به محیطی غیرفرهنگی تبدیل کنند، بسته و اجازه سواستفاده از فضای کنونی را ندهد.
حمایت میرزاده از ابلاغیه حجاب و عفاف اداره کل حراست!
دکتر حمید میرزاده با بیان اینکه حراست یک سازمان، ضابط قوه قضاییه نیست تا بخواهد کسی را دستگیر کند، اظهار کرد: بدیهی است حراست با مشاهده جرم مشهود،‌ قطعا برخورد قانونی با تخلف خواهد کرد و مسئولان واحدها نیز، متخلفان را به مراجع ذیربط ارجاع می‌دهند. برخوردهای حراستی و فیزیکی و انتظامی 35 سال گذشته اگر موثر بود، مسئولان اکنون از وضع حجاب راضی بودند. حجاب ظاهر باطن اشخاص است؛ باید قلب‌های سلیم و باطن افراد پاک شود و این کار، کار حراست نیست؛ بلکه با آموزه‌های قرآنی و آشنایی با معارف قر آن و اهل بیت و سبک زندگی ائمه اطهار و بزرگواران دین و دانش، قلب‌ها سلیم و باطن‌ها پاک می‌شوند. رئیس دانشگاه آزاد ادامه می دهد: به جای برخوردهای حراستی و انتظامی راه‌های نرم‌افزاری و پر جاذبه‌ای برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و وقار در دستور کار مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است که متعاقباً اعلام خواهد شد.
روزنامه کیهان در رابطه با حمایت میرزاده از این ابلاغیه می نویسد: « میرزاده در حالی عملکرد گذشته دانشگاه آزاد را «فیزیکی و انتظامی» و البته بدون نتیجه قلمداد کرده است که جاسبی با حمایت هاشمی رفسنجانی بیش از 30 سال بر این دانشگاه ریاست می‌کرده است ! واگر وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد نابسامان است - که هست - و اگر برخوردهای این دانشگاه در طول سی سال گذشته با دانشجویان فیزیکی و انتظامی بوده است، نتیجه مدیریت نزدیکان خود ایشان از جمله آقای جاسبی است و باید راجع به این نحوه برخورد و وضعیت نابسامان فرهنگی از جاسبی و هاشمی توضیح خواست. »
تشکر طه هاشمی از حراست دانشگاه آزاد به دلیل ابلاغ بخشنامه
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوی حراست دانشگاه آزاد مبنی بر عدم برخورد با مظاهر بدحجابی و بی‌حجابی در این دانشگاه گفت: از مدیرکل حراست دانشگاه به خاطر صدور این بخشنامه تشکر می‌کنم!
اتوبوس رشید پور به ایستگاه دانشگاه آزاد رسید!
اما رضا رشیدپور را می توان یکی از چهره های هنری نامید که از طناب دولت تدبیر و امید برای خود کلاه گشادی بافته است. او که مدتی به دلیل برخی اظهارنظرهایش از حضور در رسانه و تلویزیون منع شده بود، همزمان با روی کار آمدن روحانی به عنوان رئیس جمهور توانست بار دیگر به عرصه هنر بازگردد. او که در اکثر سفرهای استانی روحانی (قبل و بعد از انتخابات) به عنوان مجری برنامه ها با او همراهی می کرد، امروز به سوگولی دانشگاه آزاد نیز تبدیل شده است. رشیدپور این روزها مشغول ساخت سریال بیست با هزینه دانشگاه آزاد است.
سایت خبری صدای آزاد رسانه جدید وابسته به این دانشگاه در رابطه با سریال بیست اینگونه می نویسد: «سریال تصویری 20 یک مجموعه بی نظیر که شامل گفتگوهایی متفاوت و جذاب با هنرمندان سینما و تلویزیون است که در ارتباط با نقش و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی به طور ویژه برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شده است. سلسه سریال های تصویری 20 یک محصول فرهنگی است که در راستای معرفی توانمندی های هنرمندان و ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی در قالب یک گفتگوی صمیمانه توسط رضا رشیدپور و با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و اجرا شده است. مجموعه سریال های تصویری 20 دارای 6 قسمت است که در بخش نخست دو قسمت آن عرضه می شود و در آینده بخش های دیگر آن منتشر خواهد شد.»
رشیدپور در این سریال ضمن و گفت و گو با هنرمندان و چهره های مطرح سینما قرار است به نوعی رپرتاژ خبری برای دانشگاه آزاد تهیه کند.
رشیدپور پیش از این توانسته بود با حمایت دولت برنامه «عینک آفتابی» را بر روی آنتن شبکه نسیم ببرد. هر چند رشیدپور وعده های زیادی را در رابطه با جذابیت این برنامه (پیش از پخش) داده بود اما اکنون با عدم استقبال مردم از «عینک آفتابی» به وضوح نشان می دهد که رشیدپور بیش از آنکه به دنبال پر کردن اوقات فراغت و سرگرم نمودن مردم کشورش باشد ، به دنبال این است که با استفاده از ظرفیت «عینک آفتابی» و «شبکه نسیم» عقده های سیاسی خود را خالی نماید!
چندی پیش یکی از روزنامه های پرتیراژ کشور در نقد عینک آفتابی نوشته بود: «تهیه برنامه‌ای طنز به نام «عینک آفتابی» به کسی سپرده شده که همه سابقه‌اش اجرای برنامه بوده و کمترین سررشته‌ای از تولید طنز ندارد و این بنده خدا هم تا توانسته سعی کرده با کپی کردن از «ساعت خوش» و «جنگ 77» کاری کند که مردم بخندند و از سوی دیگر در یک برنامه طنز تولیدی دیگر، مجری برنامه تنها کاری که می‌کند خواندن جوک‌هایی است که برایشان اس.ام.اس شده است. «دوربین مخفی»هایی که برای این شبکه تولید شده آن‌قدر ابتدایی و فکرنشده هستند که تقریباً از همان اولین سکانس، مخاطب دست سازنده را می‌خواند و از جذابیت تکرار موقعیت با آدم‌های مختلف کاسته می‌شود. تکه فیلم‌های طنز آرشیوی این شبکه نیز آن‌قدر در طول هفته تکرار می‌شوند که بعضاً تماشای آنها به جای خنده، عصبانیت را در پی دارد. شاید اگر در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌‌فارس ساکن بودیم و در بسیاری از حیطه‌های برنامه‌سازی تلویزیونی، نویسنده و کارگردان نداشتیم، این روش تولید برنامه جای تعجب نداشت اما برای کشور ما که در کنار ذخایر نفت و گاز پر از گنجینه‌های انسانی هم هست، این خوب نیست برنامه‌های تولیدی شبکه‌ای که می‌خواهد شبکه تخصصی سرگرمی باشد تا این حد دِمُده و از رده خارج به نظر برسند. »
بها دادن دولت تدبیر و امید و دانشگاه آزاد به فردی همچون «رضا رشیدپور» در حالی است که وی در جریان آتش سوزی مدرسه شین آباد كه منجر به جراحت شديد چندين دانش آموز دختر شد، تهديد كرد چنانچه وزير آموزش و پرورش استعفا ندهد در مقابل وزارتخانه تحصن خواهد كرد. همين تهديد رشيدپور كافي بود تا مصی علي نژاد خبرنگار خارج نشين كه نام اصلي او معصومه علي نژاد است و در محاورات دوستان به مصي و سپس به مسيح! شهره شده - از او بخواهد كه در برنامه اي با همين موضوع در صداي امريكا به اظهار نظر بپردازد.
حال باید از مسوولان دانشگاه آزاد این سوال را پرسید که در شرایط سخت اقتصادی مردم و در کنار آن افزایش قابل توجه شهریه دانشگاه آزاد در ماه های گذشته ، هزینه کردن برای ساخت سریالی به سبک سریال های بی رونق خانگی ، آن هم توسط فردی که سابقه موفقی در کار فیلم سازی و کارگردانی ندارد چه توجیهی می تواند داشته باشد. رضا رشید پوری که چند صباحی است به متلک پرانی به نظام و فعالیت های سیاسیش شهره است تا کار هنری و فرهنگی!
فروش املاک دانشگاه آزاد
اما نکته قابل تامل در مورد دانشگاه آزاد چوب حراجی است که این روزها به اموال آن خورده است. بر اساس اخبار رسیده ،قرار است ساختمان های دانشگاه آزاد و املاک این دانشگاه در خیابان پاسداران و برخی نقاط شهر تهران به فروش برسد . کارکنان ساختمان های این دانشگاه در منطقه پاسداران نیز به همین دلیل چند هفته ای است به واحد علوم تحقیقات در حصارک منتقل شده اند. انتقالی که طبق اخبار رسیده بدون فراهم شدن مقدمات لازم و حتی امکانات ابتدایی بوده است و معلوم نیست این همه عجله برای انتقال و فروش املاک به چه دلیل است.
براستی فروش اموال یک ارگان وابسته به نظام جمهوری اسلامی و تبدیل آنها به پول نقد که هیچ ارزش افزوده ای نخواهد داشت با چه تدبیر و استدلالی قرار است صورت بگیردد؟
نکته قابل تامل در این بین عدم رضایت کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از امکانات واحد علوم و تحقیقات برای انجام خدمت است. ر.ع یکی از کارمندان دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار خط خبر به عدم وجود امکانات مناسب در محل استقرار جدید کارمندان دانشگاه آزاد می گوید: «متاسفانه محل جدید از امکانات خوبی برخوردار نیست و فضا برای این تعداد کارمند به اندازه کافی وجود ندارد. در حق کارمندان دانشگاه آزاد تبعیض قائل شده اند چه در موضوع انتقال به غرب تهران چه در ارائه تسهیلات و حقوق . تفاوت حقوق کارمندان دانشگاه در قیاس با افزایش اخیر حقوق برخی مدیران تازه وارد دانشگاه آزاد از زمین تا آسمان است »

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...