نسخه چاپی

نادران: استیضاح وزیر علوم اعلام وصول شود

الیاس نادران در جلسه علنی صبح امروز یكشنبه مجلس در تذكری مستند به ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس اظهار كرد: هیات رئیسه موظف است در اولین جلسه علنی استیضاح را اعلام وصول كند و در همان روز طرح استیضاح را به وزراء ارسال و همزمان آن را چاپ و بین نمایندگان توزیع كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وی افزود: درآخرین جلسه‌ای که شما (باهنر) ریاست جلسه را بر عهده داشتید من گفتم که درخواستی برای استیضاح وزیر علوم صورت گرفته که تقاضا داریم آن را اعلام وصول کنید که شما فرمودید آقای ابوترابی گفتند این موضوع بماند تا صحبت مذاکره‌ای انجام شود و ببینیم نتیجه چه می‌شود. اکنون از آن موقع مدتی گذشته و صحبت‌هایی هم شده اما مسائل اساسی کشور با گفتار درمانی علاج نمی‌شود.


این نماینده‌ی اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: من هیچ قولی به آقای ابوترابی ندادم که استیضاح به تاخیر بیفتد. اکنون هم نه من و نه هیچ یک از امضاء کنندگان حق نداریم از جانب سایر متقاضیان استیضاح بگوییم که استیضاح به تاخیر بیفتد یا خیر. بلکه تقاضایی است که طبق روال عادی شده و قانون هیات رئیسه مکلف است آن را اعلام وصول کند.


نادران اضافه کرد: اگر هم هیات رئیسه نسبت به متن هر ایرادی داشته الان ۱۰ روز گذشته و باید در این ۱۰ روز طرح را بر می‌گرداندند اصلاح می‌کردند و آن را اعلام وصول می‌کردند. بنابراین تقاضای ما این است که اعلام وصول استیضاح به تاخیر نیفتد تا دولت و مجلس و افکارعمومی و دانشگاهها رادچار چالش بیهوده نکنیم. زیرا همانطور که در این ۱۰ روز اتفاقی نیفتاده بعدا هم اتفاق مهمی نمی‌افتد.


نادران با تاکید بر این که هیات رئیسه مجلس باید به وظیفه‌ی قانونی خود عمل کند تاکید کرد: هیچ کس قولی به آقای ابوترابی نداده و حق نمایندگان نباید از آنها سلب شود.


محمدرضا باهنر که اداره‌ی جلسه را بر عهده داشت قول رسیدگی به این موضوع را داد و گفت: من امید دارم که تا آخر جلسه امروز مجلس تکلیف این موضوع روشن و مساله حل شود.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...