نسخه چاپی

جایگزینی موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی

رئیس كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مطالعات طرح جایگزینی موتورسیكلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی در حوزه مشاوران این كمیسیون رو به اتمام است.

به گزارش نما، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از رو به اتمام بودن مطالعات طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی در حوزه مشاوران این کمیسیون خبر داد و اظهار داشت: ۳۶ درصد موتورسواران زیر ۲۴ سال، ۲۶ درصد زیر ۲۹ سال و ۱۵ درصد آنها زیر ۳۹ سال سن دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه ۲۵ درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند که این حجم وسیع آمار حوادث علاوه بر اثرات مخرب روحی و روانی، اثرات غیر قابل جبرانی در زمینه مسائل اقتصادی به همراه دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به آسیب‌های متعدد تردد موتورسیکلت‌های بنزینی در کشور گفت: ایجاد آلودگی صوتی و آلودگی‌های زیست‌محیطی در کنار قانون‌گریزی برخی از موتورسواران از قوانین راهنمایی و رانندگی، به همراه آسیب‌های امنیتی و انتظامی ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها و همچنین هزینه‌های مادی و معنوی تلفات حوادث رانندگی را موتورسیلکت موجب شد تا موضوع توسط حوزه مشاورین کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و طرح اولیه‌ای در این خصوص جهت الزام دولت و دستگاه‌های اجرایی به برقی کردن موتورسیلکت‌ها تهیه شود.

خجسته، افزایش تعداد ناوگان موتورسیکلت‌های کشور به دلیل شرایط اقتصادی مردم را یکی ازمعضلات ترافیکی دانست و تصریح کرد: ترافیک شهری و شرایط اقتصادی مردم موجب شده تا حجم استفاده از موتورسیکلت‌ها در کشور از حد استاندارد خارج شده و معضلی عمده در ترافیک و حمل و نقل شهری ایجاد کند.

رئیس کمیسیون شوراها ادامه داد: برای حل این معضل از شهرداری تهران، سازمان حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های کشور، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دعوت شد تا در جلسه‌‌ای مشترک نقطه نظرات خود را در اختیار کمیسیون قراردهند.

خجسته در پایان ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن این طرح معضل موتورسیلکت‌ها و معضلات ناشی از آن به حداقل رسیده و بهداشت سلامت جسمی و روانی مردم تامین شود.

۱۳۹۳/۴/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...