نسخه چاپی

عربستان خواستار تقویت امنیت مرزها شد

سخنگوی امنیتی وزارت كشور عربستان ضمن اعتراف به وجود نقطه ضعف امنیتی در مرزها گفت كمیته‌ای تشكیل شده است تا تدابیر امنیتی در مرزها مورد تجدید نظر قرار گیرد و تقویت شود.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان "واس" نوشت: منصور الترکی، سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان روز یکشنبه طی سخنانی با اشاره به کشته شدن چهار نیروی امنیتی این کشور در مرز با یمن اعلام کرد که هنوز دلیل اقدام تروریست ها در کشتن چهار نیروی امنیتی عربستان در مرز با یمن مشخص نشده است.

الترکی افزود: البته آنان قصد داشتند نیروهای امنیتی را به ساختمانی که در آن سنگر گرفته بودند بکشانند اما موفق شدند و در پی آن درگیری مسلحانه صورت گرفت.
وی اذعان به وجود نقطه ضعف های امنیتی در مرزها تاکید کرد کمیته ای تشکیل شده است تا تدابیر امنیتی در مرزها تقویت شود.

وزارت کشور عربستان روز گذشته اعلام کزد که چهار تن از جمله یک مقام امنیتی سعودی در جمعه شب مهاجمان مسلح به قرارگاهی در مرز یمن کشته شده اند.
یک منبع امنیتی در یمن پیشتر گفته بود که مردان مسلح مظنون به عضویت در القاعده ضمن حمله به یک قرارگاه نظامی در مرز سعودی محرک یک درگیری شدند که در جریان آن یک سرباز کشته و یک سرباز دیگر زخمی شد.

این منبع گفت: مهاجمان از مسلسل و نارنجک انداز برای حمله به طرف یمنی قرار گاه مرزی وادیه استفاده کرده و موفق به فرار شده اند.

این گذرگاه در استان حضرموت واقع در شمال شرقی یمن قرار دارد که راههای صعب العبور آن باعث شده است تا شبه نظامیان عضو شاخه القاعده در شبه جزیره عرب مخفیگاه هایشان را در این منطقه بنا کنند.
تعدادی از تروریست های وابسته به القاعده پس از درگیری با نیروهای امنیتی عربستان در مرز با یمن وارد یک ساختمان دولتی در منطقه شروه در جنوب عربستان شدند و دو عامل انتحاری خود را در این ساختمان منفجر کردند.

۱۳۹۳/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...