نسخه چاپی

مدیركل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان ها:

70 درصد زندانیان كشور متاهل و نیازمند هستند

مدیركل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان ها گفت: از جمعیت 220 هزار زندانی كشور، 70 درصد متاهل و نیازمند هستند و 100 هزار خانواده زندانی نیازمند در كشور وجود دارد.

به گزارش نما به نقل اایرنا، مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان ها گفت: از جمعیت 220 هزار زندانی کشور، 70 درصد متاهل و نیازمند هستند و 100 هزار خانواده زندانی نیازمند در کشور وجود دارد.

«حمیدرضا علی اکبری» شب گذشته(یکشنبه) در شانزدهمین جشن انجمن حمایت از خانواده زندانیان در جمع خبرنگاران، درباره مراکز مراقبت های بعد از خروج زندانیان از زندان افزود: این مراکز با آموزش و مشاوره، به اشتغال زندانی کمک می کنند تا او مجددا به زندان باز نگردد.

وی گفت: در یک دوره زمانی سه ساله توانستیم، تعدادی از زندانیانی که داوطلب بودند تحت پوشش این آموزش ها و مشاوره، در نهایت به اشتغال دربیاوریم و شرایطی را فراهم کنیم تا زندانیان بعد از آزادی، شغلی داشته باشند و به درآمد پایدار برسند و مجددا به زندان بازنگردند.

** اعتبار مورد نیاز برای سال 93 را دریافت نکرده ایم

علی اکبری با بیان اینکه تا کنون 25 هزار زندانی تحت پوشش مراکز مراقبت های بعد از خروج قرار گرفته اند، افزود: تاکنون اعتبار مورد نیاز برای سال 93 در اختیار ما قرار نگرفته و پیش بینی می کنیم با کمک موسسات، نهادها و بانک های عامل شرایطی را فراهم کنیم و سه تا چهار هزار زندانی را بعد از آزادی، تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان ها گفت: این آمادگی در سازمان زندان ها برای ایجاد 100 هزار شغل پایدار، مستمر و درآمدزا برای زندانیان وجود دارد و در این راستا افراد مورد نظر در نوبت قرار دارند و آموزش های لازم را برای این کار دیده اند.

وی تصریح کرد، شرایط لازم فراهم است اما متاسفانه اعتبارات از سوی دولت در اختیار ما قرار نگرفته است.

علی اکبری گفت: در واقع این اعتبار با پرداخت اقساطی که زندانیان پرداخت می کند به چرخه باز می گردد و اعتباری که اکنون در اختیار ما قرار دارد، هفت میلیارد تومان است.

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان ها افزود: به ازای هر زندانی تحت پوشش، 20 میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت می شود.

علی اکبری در رابطه با بازگشت مجدد زندانیان به زندان گفت: 2.7 دهم درصد از زندانیانی که تحت پوشش مرکز مراقبت هستند، مجددا به زندان باز می گردند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با آمار جهانی، بسیار کم است و ثابت می کند اگر متولیان اشتغال، اندکی به این موضوع توجه کنند این افراد اصلا وارد زندان نمی شدند.

علی اکبری ادامه داد: کم کاری دستگاه های دولتی موثر در اشتغال موجب می شود عده ای وارد زندان و خانواده ای متلاشی شود، بنابراین باید با یکدیگر همکاری و شرایطی را فراهم کنیم تا اشتغال برای زندانی در حین تحمل دوران محکومیت و بعد از آزادی فراهم شود.

مدیرکل اقدامات تامینی سازمان زندان ها افزود: اشتغال کسانی که تحت پوشش قرار دارند برای زندانیان بزرگسال است و مراقبت بعد از خروج برای زنان و کسانی که در کانون های اصلاح و تربیت هستند، دارای شرایط خاصی است.

وی با بیان اینکه جمع فراوانی از خانواده زندانیان، تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند، گفت: آمارها نشان می دهد که از جمعیت 220 هزار نفری زندانیان، 70 درصد متاهل و نیازمند حمایت هستند.

علی اکبری ادامه داد: همچنین طبق آمارها، 100 هزار خانواده زندانی نیازمند وجود دارد که باید به آنها توجه شود، بنابراین باید همه دستگاه ها در این راستا با یکدیگر متحد شوند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و انجمن حمایت از زندانیان بخشی از این خانواده ها را تحت پوشش قرار داده اند، اما حدود 40 هزار خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند و نظام و حکومت باید در رابطه با آنها فکری کند، زیرا وظیفه جمهوری اسلامی ایران است که این خانواده ها را تحت پوشش قرار دهد.

۱۳۹۳/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...