نسخه چاپی

اقامتگاه هیتلر، مقصد جدید گردشگری آلمان

اقامتگاه هیتلر در نیمه نخست سال جاری میلادی میزبان نزدیك به ۲ میلیون گردشگر بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اقامتگاه آدولف هیتلر، دیکتاتور نازی که به «آشیانه‌ عقاب» شهرت دارد، در سال‌های اخیر به مقصد جدید گردشگری آلمان و ایالت «باواریا» تبدیل شده است.

به گزارش دیلی میل، آشیانه‌ عقاب که در منطقه کوهستانی باواریا واقع شده، برای پنجاهمین سالروز تولد هیتلر به عنوان هدیه‌ی تولد از سوی مقامات ارشد حزب نازی ساخته شد. این بنای تاریخی ارزشمند بر بالاترین نقطه‌ی کوه «کهلشتاین» به ارتفاع ١٨٣٤ متر قرار دارد. هیتلر با وجود علاقه‌ای که به آشیانه‌ عقاب داشت، زمان کمی در آن اقامت داشت، به همین دلیل آشیانه‌ عقاب با وجود حملات مخرب جنگ جهانی دوم سالم و دست‌نخورده باقی ماند.

کارشناسان علت اصلی رشد چشمگیر گردشگران آشیانه‌ عقاب در سال‌های اخیر و میزبانی آن از یک میلیون و ۹۳۰ هزار گردشگر در نیمه نخست ۲۰۱۴ را ساخته شدن بخش‌هایی از فیلم «والکری» با بازی «تام کروز» در این بنای تاریخی می‌دانند که به روایت یک سوءقصد نافرجام علیه هیتلر می‌پردازد.

همچنین براساس گزارش اداره گردشگری فدرال آلمان، قلعه «بورگ‌هاوزن» در کوه‌های آلپ در جنوب این کشور با حدود هشت قرن قدمت که از آن به عنوان "قلعه جهان" نام برده می‌شود و دروازه«براندنبورگ» در برلین که یکی از بناهای تاریخی مهم آلمان بوده و سمبل اتحاد این کشور به شمار می‌رود، مقاصد دوم و سوم گردشگری آلمان در نیمه نخست سال جاری میلادی بوده‌اند.

آلمان که در سال‌های اخیر در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار گرفته و از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی بهره می‌برد، براساس آخرین گزارش سازمان «رقابت‌پذیری سفر و گردشگری» امن‌ترین مقصد گردشگری جهان به شمار می رود. درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی آلمان را به خود اختصاص داده و بیشتر گردشگران این کشور از فرانسه، انگلیس، آمریکا، روسیه، چین، هند و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هستند.

۱۳۹۳/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...