نسخه چاپی

افزایش 20 درصدی قیمت خودرو كذب است!

در حالی‌كه یكی از نمایندگان مجلس در نطق میان دستور خود از افزایش 20 درصدی قیمت خودروها انتقاد كرده بود طبق اعلام رییس شورای رقابت قیمت خودروها به طور میانگین 5.5 درصد و حداكثر 6.9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، با وجود اظهارات رسمی رییس شورای رقابت، این نماینده مجلس امروز در نطق میان دستور خود اظهار کرد:" ‌دولت از سویی اعلام می‌کند که تورم را به 14 درصد رسانده و از سوی دیگر قیمت خودرو را 20 درصد افزایش می‌دهد".

در رابطه با این اظهارات مشاور انجمن خودروسازان ایران با کذب دانستن آن می‌گوید: همانگونه که رییس شورای رقابت نیز اعلام کرده قیمت خودروها به طور میانگین پنج درصد افزایش یافته است.

داوود میرخوانی رشتی با بیان این‌که ممکن است برخی نمایندگان قیمت پایه و خام خودروها را با قیمت نهایی اشتباه گرفته باشند، خاطرنشان می‌کند: شورای رقابت ابتدا قیمت پایه خودروها را اعلام کرد که فاقد هزینه‌های مربوط به عوارض شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث، استاندارد آلایندگی یورو 4 و کیسه هوا بود.

وی ادامه می‌دهد: پس از آن شورای رقابت این هزینه‌ها را به قیمت‌های پایه اضافه کرده و در نهایت قیمت نهایی خودروها با افزایش قیمت میانگین پنج درصدی به دست آمد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران اضافه می‌کند: نکته قابل توجه آن است که شورای رقابت دو درصد از قیمت‌های جدید خودروها را نیز به عنوان جریمه عدم رشد بهره‌وری کسر کرده است این در حالی است که شرکت‌های خودروساز با وجود فعالیت با نصف ظرفیت حتی یکی از کارگران خود را بیکار نکردند.

میرخوانی رشتی با بیان این‌که خودروسازان از قیمت‌های جدید خودروها راضی نیستند، تصریح می‌کند: این حداقل افزایش قیمت کفاف هزینه‌های خودروسازان و ضرر و زیان آنها را نمی‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: در شرایطی که تورم کشور به طور میانگین 25 تا 30 درصد بوده است چگونه با افزایش پنج درصدی می‌توان افزایش هزینه‌های تولید صنعت خودرو و قطعه را جبران کرد.

مشاور انجمن خودروسازان ایران خاطرنشان می‌کند: با این حال با توجه به جایگاه قانونی شورای رقابت خودروسازان مجبور به اجرای قیمت‌های جدید بوده و آن‌ها را اعمال خواهند کرد.

۱۳۹۳/۴/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...