نسخه چاپی

پناهیان:ماندید بعد از توهین به امام هادی (ع) سوگواری كنید؟

عکس خبري -پناهيان:مانديد بعد از توهين به امام هادي (ع) سوگواري کنيد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به آیه‌ای از سوره یاسین تصریح كرد: خداوند می‌خواهد توجه ما را جلب كند به اینكه كسانی كه در راه حق قرار می‌گیرند نباید از تمسخر و استهزاء بهراسند.

به گزارش ايسنا، اين استاد حوزه و دانشگاه عصر چهارشنبه طي سخناني در هشتمين اجتماع بزرگ حزب‌الله سايبر در سينما فلسطين ادامه داد: اين وضعيت ميراث پيامبران الهي است. هر كس در اين چارچوب مورد تمسخر قرار گرفت بايد افتخار كند به اينكه مظلوميتي شبيه انبياي الهي پيدا كرده‌ است.

وي با تاكيد بر اينكه ترس از تمسخر نبايد هيچ وقت ما را از حق بازدارد، افزود: بسياري از كساني كه در جبهه‌ حق هستند اما در دفاع از حق كم مي‌گذارند به دليل ترس از تمسخر است.

پناهيان با بيان اينكه خيلي‌ها هستند به‌ويژه در عرصه‌ هنر از ترس اينكه مبادا مورد تمسخر قرار گيرند به خوبي از حق دفاع نمي‌كنند، اظهار كرد: من كساني را كه به خوبي از حق دفاع نمي‌كنند، هم‌قبيله‌ آنهايي مي‌دانم كه حق را تمسخر مي‌كنند. آنها ياران پنهان تمسخركنندگان انبياي الهي هستند. بعضي‌ها از ترس تمسخر نشدن يا طرد نشدن در نزد آن ديگراني كه دين را تمسخر مي‌كنند در دفاع از حق كم مي‌گذارند.

اين استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان كرد: ما از اين افراد سينه‌اي پردرد داريم. فقط درد ما آن يكي نيست. او را به نمايندگي از همه‌ اين قبيله مي‌نوازيم.

وي يادآور شد: شما نمي‌توانيد حق را به گونه‌اي بيان كنيد و به شيوه‌اي لباس حق به اندام خود بپوشانيد كه تمسخر نشويد.

پناهيان با طرح اين سوال كه پيامبران الهي خوب عمل كردند پس چرا تمسخر شدند؟ تاكيد كرد: وقتي به خاطر تمسخر مقدسات بدون هنر، شهره‌ آفاق شدي، تنها راه پايين كشيدن مقدسات از بالا بلند فرهنگ يك جامعه، تمسخر است؛ چون در مقابل مقدسات ديني كسي منطق عقلاني قوي ندارد. عقلانيت با دين ما درآميخته است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وقتي دين قداست‌آفرين شد و با منطق از خود دفاع كرد، تنها راه براي به پايين كشيدن اين منطق قوي و اين قداست فراوان اين است كه آن را تمسخر كنيم. اگر محترمين دين را سر به دار كنيد نابود نمي‌شوند اما اگر موفق شدند آنها را تمسخر كنند مي‌توانند نتيجه بگيرند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه بر اين اساس حكم تمسخركننده و ساب‌النبي در تمام مذاهب اسلامي بلاترديد اعدام است، خاطرنشان كرد: سخن ديگر اين آيه آن است كه نه تنها بايد در مقابل تمسخر مقاوم باشيد و حق را تقليل ندهيد بلكه مي‌فرمايد تنها راه و آخرين حربه‌ دشمنان شما تمسخر است.

وي يادآور شد: وقتي دشمن مي‌بيند نمي‌تواند با منطق، مقدسات ديني، عقلانيت و معنويت ديني مبارزه كند مجبور مي‌شود آن را به تمسخر بگيرد و اين علامت ضعف دشمن و علامت قدرت ماست.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اينكه امام راحل مقابل سلمان رشدي آن‌چنان ايستادند به عنوان يكي از نمادهاي تمسخر رسول خدا (ص) آن‌چنان با او مقابله كردند و هيچ ملاحظه بين‌المللي را برنتافتند مي‌خواستند جريان فتنه‌گري عليه مقدسات ديني را در سرچشمه نابود كنند و البته موفق شدند وگرنه امروزه بايد تمسخر دانه درشت‌ترها را ملاحظه مي‌كرديد و در مصلحت‌هاي بزرگ جهاني گير مي‌كرديد و نمي‌توانستيد از خود دفاعي كنيد.

پناهيان با بيان اينكه همينكه اكنون كمترين‌ها و بي‌ارزش‌ترين‌هاي خود را به خط مقدم تمسخر فرستادند علامت اقتدار ماست، گفت: بايد به اين نكته توجه كنيم كه آيا اين تمسخرها از اسم امام شروع شد و آيا تلفظ اين نام بهانه‌اي براي تمسخر شده است؟ اگر اين‌چنين است قبل از اين هم چنين بهانه‌هايي كم نبوده است و در طول تاريخ اسلام تا كنون موجبات تمسخرات فراوان شده است.

وي خاطرنشان كرد: نبايد اهانت اين فرد پليد را محدود به نام مقدس امام كرد زيرا اهانت او در اين كار به وجود مقدس امام زمان (عج) كمتر از آن نيست اما چرا امام هادي (ع) را نشانه گرفتند؟ ممكن است خيلي ساده بگوييم به اين دليل كه مي‌توانستند با اين اسم به نوعي بازي كنند اما دليل عميق‌تري هم مي‌تواند داشته باشد. اين جريان درباره‌ اعتقاد ما به امامت و ولايت مي‌گويد ساخته شده‌ دست شيعه صفوي است و قبل از آن اين مقدار اعتقاد جازم نسبت به ويژگي‌هاي امام معصوم نبوده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: اين جريان با كلمه شيعه صفوي به مبارزه با اعتقادات اصيل شيعه مي‌پردازند. اين جريان كه از يك سو وهابيت آنها را پشتيباني مي‌كند و در بقيع با تازيانه‌ شيعه صفوي بر سر شما مي‌كوبند و زيارت را ناپسند مي‌شمارند، آن جرياني است كه مي‌خواهد امامت را از اوج اعتقادات شيعه بيندازد. اين جريان علاقه‌مند است روايتي كه در باب معارف شيعي است، همه يا جعلي باشند يا با سندهاي ناپيدايي در زمان صفويه در كتاب‌ها داشته باشند.

پناهيان با بيان اينكه از قبل از انقلاب نيز كساني سعي داشتند تشيع را تضعيف كنند، اظهار كرد: ما از مدت‌ها قبل با اين جريان كه اعتقادات ناب شيعي را به دست‌ساز صفويه متهم مي‌كند مواجه هستيم و البته در اين راه كشته داديم و تمسخر شديم.

وي در ادامه با اشاره به ارتباط اين موضوع و امام هادي (ع) گفت: سند بسيار محكم زيارت جامعه كبيره و كلام بسيار بلند امام هادي (ع) در اين زيارت درباره‌ امامت و ولايت، پايان‌نامه‌اي براي معارف شيعي است كه ادعاي واهي دشمنان را كه اين اعتقادات دست‌ساز دوران صفويه است بر ملا مي‌كند.

اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: نمي‌دانم اصلا دشمنان ما عقلشان رسيده كه چه كسي را بايد بزنند؟ چرا كه ما قبل از زيارت جامعه به اين عمق، جامعيت و زيبايي، سندي در زمينه‌ اعتقادات شيعه نداريم. آنها نمي‌دانند ما فرقي بين امامانمان قائل نيستيم. مگر مي‌شود با شيعه اين بازي‌ها را كرد؟ اميدوارم برخي‌ها را جدا كنند. كما اينكه در طول تاريخ برخي از امام رضا (ع) جدا شدند و گفتند ما هفت امام بيشتر نداريم. شيعه اين امتحان‌ها را پس داده و عبور كرده. بايد تاسف خورد به دشمن كه مي‌خواهد ما را به چالش‌هايي برگرداند. دشمن چه اميدي دارد؟

پناهيان در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به فعالان فضاي مجازي شركت‌كننده در اين اجتماع گفت: دوستان امام هادي (ع)! شما قدم‌هاي مبارك خود را به جاي قدم نوراني حضرت امام (ره) بگذاريد كه هر روز زيارت جامعه مي‌خواندند و در قلب خود منبع تغديه معرفتي قرار مي‌دادند. حداقل هفته‌يي يك روز زيارت جامعه را بخوانيد.

وي همچنين با طرح چند سوال كه آنها را متوجه حزب‌اللهي‌هاي فعال در فضاي مجازي مي‌دانست، اظهار كرد: شما چه مي‌كنيد؟ خوب نيست براي شما تنها در مقام دفاع از امام هادي (ع) برخيزيد. كسر شان شماست. دل امام زمان (عج) از اين اقدام اندك شما مي‌گيرد. چرا در خط مقدم نيستيد؟ شما با اين وسايلي كه در اختيار داريد بايد به تمدن پوسيده و فرهنگ منحط غرب حمله كنيد كه به اين ابتذال رسيده است. بايد آن را با منطق و هنر خود نابود كنيد.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: چرا شما مردم غرب را بيدارتر نمي‌كنيد و نشان نمي‌دهيد در چه منجلابي فرو رفته‌اند؟ چرا دست روي دست گذاشته‌ايد؟ سينماي ما 30 سال است در انتقال انقلاب اسلامي به جهان بيكار و تعطيل است. مستندسازان ما مغازه‌اي باز نكرده‌اند كه بخواهند كركره‌اش را بالا بكشند. چرا شما ولايت را به همه‌ مردم جهان بيان نكرديد؟ چرا در خط مقدم نمي‌جنگيد؟ چه مي‌كنيد؟ مانده‌ايد بعد از توهين به امام هادي (ع) سوگواري كنيد؟

پناهيان افزود: ما كوتاهي كرده‌ايم. ولايت را به جهانيان نشناسانده‌ايم. همه‌ ما كوتاهي كرده‌ايم و سوگمندانه در محضر خداوند استغفار مي‌كنيم. امام هادي (ع) مال ما نيست، براي تمام دنياست. همه‌ مردم عالم تشنه‌ معارف امام هادي هستند. شما چه مي‌كنيد؟ تقصير ماست. از حوزه‌هاي علميه تا دانشگاهيان متعهد. حتي نبايد در نزاع عقلي، فكري و اعتقادي بين شيعه و سني متوقف شويم. بايد اين معارف را براي همه‌ جهانيان معرفي كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه بايد مفهوم ولايت، امامت و ولايت فقيه را به همه‌ جهانيان معرفي كنيم، خاطرنشان كرد: ولايت فقيه تنها مساله‌ شيعي نيست. من و تو در دفاع از حق به كليات مي‌پردازيم و مي‌ترسيم از اينكه مبادا به ما بگويند او خيلي حزب‌اللهي است. حاضريم از قرآن و اخلاق و حسين (ع) سخن بگوييم اما از ولايت و به طور مشخص از ولايت فقيه صحبت نكنيم. در حالي كه اشك براي امام حسين (ع) با ولايت فقيه رونق پيدا كرد.

اين واعظ مجالس اسلامي گفت: همه‌ عالم مي‌دانند اگر به ولايت فقيه ضربه بزنند قدرت جامعه‌ اسلامي را گرفته‌اند و بعد حساب ساير دارايي‌هاي معنوي شما را خواهند رسيد. حال بايد ببينيم چقدر ولايت را مبتني بر زيارت جامعه و امامت را مبتني بر معارف هادوي به عالم ارائه كرده‌ايد. شما اگر اين كار را بكنيد فرصتي براي آنها باقي نمي‌ماند كه در نفس‌هاي آخر ما را تمسخر كنند.

پناهيان تصريح كرد: شما چرا با زبان آنها، با منطق، عليه تمدن پوشالي غرب و فرهنگ منحط غرب سخن عقلاني خود را نگفتيد؟ اين وظيفه‌ ماست.

۱۳۹۱/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...