نسخه چاپی

آل سعود برای فرار از بی‌ثباتی داخلی تروریسم را در منطقه ترویج می‌كند

«عربستان امروز شاهد بی‌ثباتی داخلی است و هراس از سرنگونی رژیم‌های همپیمان، سران سعودی را بر آن داشته كه در امور داخلی كشورهای منطقه مثل عراق، سوریه، بحرین و یمن دخالت كنند.

به گزارش نما «علی آل غراش» نویسنده و تحلیلگر عربستانی در روزنامه القدس خواستار خروج نیروهای نظامی کشورش از بحرین، تدوین قانون اساسی مطلوب مردم عربستان، برگزاری انتخابات، برقراری آزادی، عدالت و فعالیت آزاد احزاب در این کشور شد. وی از دولت عربستان خواست نیروهای موسوم به «سپر جزیره» را از بحرین خارج و امور این کشور را به خود بحرینی‌ها واگذار کند تا آنها راه حل مسالمت‌آمیز را آنطور که مردم این کشور می‌خواهند، پیدا کنند.
نویسنده سعودی الاصل در مقاله‌ای با عنوان «عربستان در مرکز طوفان» می‌نویسد: عربستان امروز شاهد بی‌ثباتی داخلی است و این امر مسئولان سعودی را بر آن داشته است که حوادث کشورهای دیگر عربی را از بیم سرنگونی رژیم‌های سیاسی آنها زیر نظر بگیرند و در امور داخلی بحرین، عراق، مصر، سوریه و یمن با صرف میلیاردها دلار و به کار‌گیری مزدوران - آنگونه که در بحرین شاهد آن هستیم -دخالت کند.
القدس خاطرنشان کرد: عربستان «انقلاب معکوس» را علیه جنبش‌های مردمی که در شماری از کشورهای عربی در سال 2011 میلادی به راه افتاد، مدیریت کرد و با انقلابیون و انقلاب‌های جهان عرب با هدف محافظت از کشورهای پادشاهی و حمایت از گروه‌های خدمتگزار به منافع خودش مبارزه کرده است.
القدس در ادامه به نقش عربستان در سرنگون کردن حکومت «محمد مرسی» رئیس‌جمهور معزول مصر به دست فرمانده ارتش این کشور و تنش سیاسی بین دوحه و ریاض و بی‌ثباتی در روابط عربستان با ایران اشاره کرد و نوشت: خاندان حاکم در عربستان از هم‌پیمانان خود به زیان ملت‌های محروم حمایت می‌کنند، امری که نتایج منفی فاجعه‌باری برای ثبات عربستان در آینده خواهد داشت.
القدس نوشت: گروه‌های تندرو، افراطی و تروریست مورد حمایت آل سعود در منطقه، بار سنگینی بر دوش عربستان قرار داده‌ند و اقدامات آنها به پای عربستان نوشته می‌شود.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...