نسخه چاپی

رسانه‌های بیگانهبرای ابقای فرجی‌دانا به صف شدند

رسانه‌های ضدانقلاب و شبكه‌های بیگانه در اقدامی هماهنگ به حمایت از گماشته افراطیون در وزارت علوم پرداخته و استیضاح فرجی‌دانا را زیر سوال بردند.

60 تن از نمایندگان مجلس خواستار استیضاح فرجی‌دانا به خاطر انتصاب زنجیره‌ای عناصر مسئله‌دار، بازگرداندن برخی متهمان امنیتی و اخلاقی ستاره‌دار به دانشگاه، به هم ریختن فضای علمی دانشگاه و زمینه‌سازی برای جولان دوباره گروهک‌ها و احزاب تندرو هستند اما با پادرمیانی هیئت رئیسه مجلس، این استیضاح یک ماه به تعویق افتاد.
در این میان طیفی از رسانه‌های ضد انقلاب و فتنه‌گر از صدای آمریکا و بی‌بی‌سی و دویچه وله و رادیو فردا تا سایت‌ها و شبکه‌هایی نظیر بالاترین بسیج شده‌اند تا این استیضاح را زیر سوال برده و ضمن حمایت از فرجی‌دانا، به تخطئه نمایندگان استیضاح‌کننده بپردازند.
در این زمینه شبکه دولتی انگلیس مدعی شد فرجی‌دانا از استقلال دانشگاه‌ها(!؟) حمایت می‌کند و می‌خواهد در آموزش عالی تحول ایجاد کند و همین اقتدار حکومت را به خطر می‌اندازد.
بی‌بی‌سی استیضاح را سیاسی ‌خواند و در عین حال نوشت: برخی از تحلیلگران بر این باورند که می‌توان دلایل آشکار و پنهان استیضاح را به دو دسته کلی تقسیم کرد؛ دلایلی که به سیاست‌های کلی حکومت در کنترل دانشگاه‌ها مرتبط است و دلایلی که منافع شخصی و جناحی گروهی از بازیگران سیاسی کشور را به خطر انداخته است. گرچه نگرانی‌های حکومت در تعیین سرنوشت استیضاح نقش اول را بازی می‌کند ولی موتور محرکه و سوخت مورد نیاز در سرعت بخشیدن به روند استیضاح آقای فرجی‌دانا مشکلات و تهدیدهایی است که گروهی از سیاستمداران برخوردار از رانت‌های مختلف در دولت‌های پیشین، از برنامه‌ها و اقدامات وزیر علوم احساس می‌کنند.
شبکه دولتی انگلیس همچنین نوشت: برخی از تحلیلگران معتقدند که با توجه به خشم استیضاح‌کنندگان از اقدامات وزیر علوم، بعید است وساطت‌ها و مذاکرات راه به جایی ببرند و به حل مسئله کمکی کنند. آنها همچنین سخنرانی اخیر رهبر جمهوری اسلامی و هشدار وی به وزیر علوم مبنی بر حفظ آرامش سیاسی دانشگاه‌ها را به نوعی چراغ سبز وی به استیضاح‌کنندگان می‌دانند. این گروه از تحلیلگران می‌گویند که احتمال استیضاح و عدم رای اعتماد نمایندگان به فرجی‌دانا بسیار زیاد است.
دویچه وله نیز استیضاح فرجی‌دانا را سیاسی و جناحی توصیف کرده و با استناد به تحلیل‌های روزنامه شرق و سایت آفتاب مدعی شد: این استیضاح با هدف سهم‌خواهی دنبال می‌شود و سیاسی‌کاری است.
همچنین رادیو فردا از قول یک همکار فراری نشریات زنجیره‌ای ادعا کرد: این استیضاح تحت‌الشعاع مسائل سیاسی است.
رادیو فردا در عین حال بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد، آنجا که می‌فرمایند «من خواهش می‌کنم از مدیران دانشگاه‌ها و مسئولان گوناگون مدیریتی، دانشگاه را مرکز جولان سیاسی و تلاش‌ها و فعالیت‌های جناح‌های سیاسی قرار ندهند. سم مهلک حرکت علمی این است که دانشگاه‌ها تبدیل شوند به باشگاه‌های سیاسی. کاری که در یک دوره‌ای انجام گرفت».
رادیو فردا با بیان این که سخنان رهبری کار را برای رضا فرجی‌دانا سخت‌تر خواهد کرد، ادامه می‌دهد؛ «صحبت‌های رهبری که به نوعی همراه با اعتراضات نمایندگان مجلس به اقدامات فرجی‌دانا هست می‌تواند برای برخی از نمایندگان به عنوان چراغ سبزی تلقی شود برای انجام استیضاح. طبیعتا این صحبت رهبری فضا را باز می‌کند که نمایندگان توجیه کنند که رهبری هم با استیضاح وزیر علوم موافقت تلویحی دارند و این طبیعتا کار را برای وزیر علوم سخت‌تر خواهد کرد در صحن علنی مجلس برای دفاع از اقدامات خودشان».
گفتنی است فرجی‌دانا پیش از این از مجلس کارت زرد تذکر گرفته اما همچنان در خدمت مهره‌چینی افراطیون قرار دارد. وی با وجود انتقادهای فراوان و به اعتبار خوش‌بینی و حسن‌ظن نمایندگان توانسته بود از مجلس رأی اعتماد بگیرد اما برخلاف وعده‌هایش عمل کرد.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...