نسخه چاپی

صالحی امیری: حكم امام درباره سلمان رشدی، عین اعتدال بود

سیدرضا صالحی امیری، رییس كتابخانه ملی با بیان این كه حضرت امام (ره) در عرصه سیاست خارجی، دو سطح آرمانی و عملیاتی را همزمان دنبال می كردند، گفت: به طور مثال در قضیه سلمان رشدی، امام به دور از همه محاسبات متعارف روز جهان، این فرد را واجب القتل دانستند و حكم ولایی صادر كردند كه این عین اعتدال است.

به گزارش نما سیدرضا صالحی امیری، رییس کتابخانه ملی با بیان این که حضرت امام (ره) در عرصه سیاست خارجی، دو سطح آرمانی و عملیاتی را همزمان دنبال می کردند، گفت: به طور مثال در قضیه سلمان رشدی، امام به دور از همه محاسبات متعارف روز جهان، این فرد را واجب القتل دانستند و حکم ولایی صادر کردند که این عین اعتدال است.

صالحی امیری در گفت وگو با فارس تاکید کرد: مرزهای اعتدال مبانی دینی است نه سکولاریسم و اباحه گری، بنابراین اعتدال آقای روحانی نیز دقیقا در مرزهای دینی و عقلانی تعریف می شود. بیانیه حضرت امام(ره) در موضوع سلمان رشدی عین سیاست اعتدالی است که حضرت امام(ره) به دنیای آن روز این پیام را می دهد که ما در خصوص اصل اسلام، رسول اکرم و ائمه اطهار، هیچ گونه ملاحظه ای نخواهیم داشت و این خط قرمز ماست و این مبتنی بر فرمایش ایشان است که فرمودند اگر با دین ما مقابله کنید، با تمام دنیای شما مقابله خواهیم کرد.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...