نسخه چاپی

مكمل‌ رایگان ویژه زنان و كودكان روستایی

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اعلام جزییات برنامه مكمل یاری ریزمغذی‌ها ویژه زنان باردار و كودكان زیر 2 سال روستایی، از عملیاتی شدن این برنامه در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

به گزارش نما، دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه مکمل‌یاری ریزمغذی‌ها برای زنان باردار، گفت: این برنامه به صورت رایگان و از طریق شبکه‌های بهداشتی – درمانی کشور انجام می‌شود.

وی گفت: مادران بارداری که تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند، مکمل آهن، اسید فولیک و مولتی‌ویتامین مینرال را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین افزود: طی سه، چهار سال گذشته به دلیل محدودیت‌های شدید اعتباری و عدم حمایت‌ها، تامین و تدارک این مکمل‌ها با مشکل مواجه شده بود و بعضا دانشگاه‌های علوم پزشکی و استان‌ها برای اجرای بخشنامه مربوطه، بدون مکمل می‌ماندند.

وی در این باره ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم و حمایت وزیر بهداشت از برنامه مکمل‌یاری در دوران بارداری، دستور داده شد که اعتبارات مورد نیاز این برنامه تهیه و مکمل‌ها خریداری شده و در شبکه بهداشتی – درمانی به صورت رایگان در اختیار مادران باردار قرار گیرد.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین گفت: البته این برنامه مکمل‌یاری کودکان زیر دو سال را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه مکمل‌یاری علاوه بر روستاها، شهرها را نیز در برمی‌گیرد، افزود: توزیع رایگان مکمل‌ها در مراکز بهداشتی درمانی شهرها نیز انجام می‌شود، اما اگر محدودیت‌های اعتباری وجود داشته باشد آن زمان ناچاریم اولویت نخست را به روستاها بدهیم و در شهرها با آموزش به مادر توصیه کنیم که خود برای تهیه این مکمل‌ها اقدام کند.

عبداللهی در پایان گفت: اما واقعیت آن است که مناطق کم‌ درآمد در شهرها نیز جزو بخشنامه مربوطه هستند و باید مکمل‌ها به صورت رایگان در اختیار مادران باردار قرار داده شود.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...