نسخه چاپی

چرا باید هر روز صبح آب لیمو بنوشیم؟

نه تنها طعم طراوت بخش آن بدن انسان را از خواب و حالت سستی خارج می كند بلكه به گوارش و فرایندهای سم‌زدایی نیز كمك می كند. همچنین، لیمو سرشار از ویتامین های ث و ب، كلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، آنزیم ها، آنتی اكسیدان ها و فیبرها است.

به گزارش نما به نقل از زیست نیوز، اگر در پی روشی ساده برای بهبود زندگی و شرایط سلامت کلی خود هستید، نوشیدن آب لیمو صبحگاهی گزینه ای ساده و سودمند با آثاری چشمگیر بر شرایط سلامت انسان محسوب می شود. نه تنها طعم طراوت بخش آن بدن انسان را از خواب و حالت سستی خارج می کند بلکه به گوارش و فرایندهای سم‌زدایی نیز کمک می کند. همچنین، لیمو سرشار از ویتامین های ث و ب، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها و فیبرها است. در ادامه این مطلب برخی از مهم ترین مزایای بی پایان لیمو را بیان می کنیم.

بهبود گوارش

آب لیمو از ساختاری مشابه با مایعات شکم برخوردار است و به دفع سموم از دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین، آب لیمو به بهبود سوء هاضمه، سوزش سر دل و نفخ کمک می کند. آب لیمو به حرکت روده در هنگام صبح، آبدار شدن روده بزرگ و تحریک تولید صفرا نیز کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی

آب لیمو سرشار از ویتامین ث است که به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می کند. در کنار ویتامین ث، آهن یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای سیستم ایمنی محسوب می شود و لیمو توانایی جذب آهن بیشتر از مواد غذایی مصرفی را فراهم می کند.

آب رسانی به بدن

تامین آب کافی برای بدن به ویژه در فصل تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آب ساده بهترین گزینه محسوب می شود اما برای بسیاری از مردم ممکن است نوشیدن آب ساده چندان جذاب نباشد. از این رو، می توان مصرف آب لیمو را در برنامه روزانه لحاظ کرده تا آب مورد نیاز بدن تامین شود.

افزایش انرژی

نوشیدن آب لیمو افزایش فوری انرژی را به همراه داشته و خلق و خوی انسان را در آغاز روز بهبود می بخشد.

سلامت و شادابی پوست

لیموها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. این رادیکال های آزاد مسئول پیری زودرس پوست هستند. ویتامین ث به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و کاهش لکه های پوستی کمک می کند.

کاهش التهاب

لیموها توانایی حذف اسید اوریک از مفاصل بدن انسان را دارند. اسید اوریک یکی از عوامل اصلی ایجاد التهاب محسوب می شود.

کمک به کاهش وزن

اگرچه آب لیمو به خودی خود معجزه کاهش وزن را رقم نمی زند اما می تواند به تسریع روند کاهش وزن و شکل گیری نتایجی بلند مدت کمک کند. لیموها در مبارزه با میل شدید به غذا، افزایش سوخت و ساز بدن و احساس پر بودن معده نقش داشته و احتمال مصرف میان وعده ها بین وعده های غذایی اصلی را کاهش می دهند.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...