نسخه چاپی

جذب سرباز در واحد‌های صنعتی

نماینده كارگران در شورای عالی اشتغال از پیشنهاد نعمت زاده، وزیر صنعت برای جذب سرباز وظیفه در واحد‌های صنعتی برای حل مشكل فارغ التحصیلان بیكار خبر داد وگفت: برنامه سه وزارتخانه صنعت،جهاد كشاورزی و راه و شهرسازی درباره اشتغال هم مصوب شد.

به گزارش نما، مهرزاد مویدی با اشاره به اینکه روز گذشته دومین جلسه شورای عالی اشتغال در سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد گفت: مهم ترین دستور جلسه در شورا تعیین سهم اشتغال‌زایی در 22 بخش و به طور کلی در سه وزارتخانه صنعت،‌معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی بود.

وی ادامه داد: مصوب شد این سه وزارتخانه که سهم عمده ای در ایجاد اشتغال دارند با برنامه ریزی و همت بیشتری منابع مالی را هزینه کنند. این بسته در راستای توسعه اشتغال کشور با 55 راهکار مصوب شد . در کنار اجرای این بسته یکی از مهمترین دستورات جلسه حفظ اشتغال موجود و توجه به اشتغال بانوان بود.

مویدی در بیان جزئیات این طرح گفت:در این برنامه سهم هر یک از بخش‌ های استخراج معدن (نفت و گاز و سایر معادن)، کشاورزی، تامین برق، گاز و آب، صنعت، ساختمان، عمده فروشی، خرده فروشی، هتل و رستوران، واسطه گری های مالی، حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات، خدمات عمومی، خدمات اجتماعی، مستغلات، اجاره و فعالیت های کار و کسب در اشتغال زایی برای سال جاری و سال آینده مشخص شده است.

نماینده کارگران در شورای عالی اشتغال با بیان اینکه مقرر شد کارگروه‌های تخصصی مباحث مربوط به اشتغال در حوزه‌های مختلف را دنبال کنند گفت: این برنامه به صورت علمی به مشکلات بازار کار فعلی و قابلیت‌ها و فرصت‌های پیش روی بازار کار برای سال جاری و سال آینده پرداخته است و چشم انداز تعریف شده در این برنامه تفکیک اشتغال زایی برای تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی در پاسخ به اینکه میزان اعداد و ارقام سهم اشتغال در هر بخش چگونه بود؟ گفت: در این برنامه اعداد و رقم هایی بیان شده بود اما هر وزارتخانه متناسب با شرایط خود در این زمینه بحث و مقرر شد در کارگروه تخصصی برای سهم اشتغال خود نتیجه نهایی بگیرد به همین دلیل عدد و رقم اکنون مشخص نیست.

وی ادامه داد: توجه به مشاغل کوچک و خانگی، توسعه بخش کشاورزی،گردشگری و ارتباطات از اولویت‌های دولت در سال جاریست. اینکه صنعت گردشگری، بخش معدن، صنعت و صنایع و فناوری های نوین از جمله زمینه هایی هستند که ظرفیت های مناسبی برای ایجاد اشتغال وایجاد تحرک در اقتصاد دارند از جمله مباحثی است که در شورای عالی اشتغال بر آن توجه می‌شود و قرار است در کشور عملیاتی شود.

مویدی با بیان اینکه وزیر صنعت در جلسه دیروز شورای عالی اشتغال تاکید بسیاری بر جذب سربازان وظیفه در واحدهای صنعتی و تولیدی داشتند گفت: با توجه به اینکه عمده بیکاری در کشور در حال حاضر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، نگاه وزیر این بود که این دسته از افراد با توجه به میزان تحصیلات خود می‌توانند پس از گذراندن دوران سربازی خود و کسب مهارت در همان واحد جذب شوند که از این طریق شاید 30 تا 40 درصد مشکل بیکاری فارغ التحصیلان برطرف شود.

مویدی تاکید کرد: وزیر جهاد کشاورزی و وزیر نیرو با پیشنهاد وزیر صنعت استقبال کردند. این پیشنهاد در جلسه مطرح و مقرر شد جلساتی با نظام وظیفه و نیروی انتظامی در این زمینه برگزار و در صورت امکان این طرح به منظور کاهش نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی مصوب شود که در صورت تصویب آینده خوبی برای جامعه سربازان فارغ التحصیل دیده خواهد شد.


منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...