نسخه چاپی

توافق اوباما و اولاند برای تحریم مسكو

روسای جمهور آمریكا و فرانسه ضمن درخواست از روسیه برای اعمال فشار بر استقلال‌طلبان اوكراینی برای مذاكره با مقامات كی‌یف توافق كردند در صورت ناكامی مسكو تحریم‌های جدیدی علیه این كشور اعمال كنند.

به گزارش نما، خبرگزاری «نووستی» نوشت: «فرانسوا اولاند» و «باراک اوباما»، روسای‌جمهوری فرانسه و آمریکا در جریان مذاکراتی تلفنی از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه خواستند تا بر نیروهای استقلال طلب شرق اوکراین فشار وارد کرده و آنها را مجبور کند تا با مقامات کی‌یف مذاکره کنند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، آنها همچنین توافق کردند در صورتی که روسیه در انجام این اقدامات برای کاهش تنش و درگیری در اوکراین ناکام ماند، تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کنند.

اولاند و اوباما همچنین بر لزوم افزایش کنترل مرزهای مشترک روسیه و اوکراین برای جلوگیری از انتقال تجهیزات به شرق اوکراین تاکید کردند.

رهبران فرانسه و آمریکا همچنین یادآور شدند که برگزاری نشست گروه تماس اوکراین در کوتاهترین زمان ممکن با هدف توافق برای حل و فصل بحران در این کشور از طریق مسالمت‌آمیز بسیار با اهمیت است.

علاوه بر این کاخ سفید هم اعلام کرد که باراک اوباما در جریان مذاکرات تلفنی با همتای فرانسوی خود از عملیات نظامی ارتش اوکراین در شرق این کشور حمایت کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، اوباما و اولاند در خصوص لزوم برقراری آتش‌بس، حمایت کامل روسیه از آن و حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین و آزادی تمامی افراد به اسارت گرفته شده، تاکید کرده و بار دیگر مسکو را به حمایت از استقلال طلبان در شرق اوکراین متهم کردند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...