نسخه چاپی

اتومبیل مكعبی+تصاویر

شركت فرانسوی اتومبیل سازی ” Venturi ” برای تولید خودرویی با كمترین آلودگی ممكن طرح ” Eclectic ” را به بازار معرفی كرده است.

آلودگی هوا در سالهای اخیر باعث شده است تا تفکر طراحان اتومبیل به سمت طراحی و ساخت خودروهایی با کم ترین میزان آلودگی برود. استفاده از سوختها و انرژی های جایگزین مثل نیروی خورشیدی و بادی از جمله راه حل هایی است که در سالهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت فرانسوی اتومبیل سازی ” Venturi ” برای پاسخ به این نیاز از طرحی به نام ” Eclectic” رو نمایی کرده است. این خودرو که به شکل یک مکعب طراحی شده است از ترکیب انرژی خورشیدی، بادی و نیروی الکتریکی برای تامین انرژی خود استفاده می کند.

بر روی سقف این خودر فضایی به مساحت ۲٫۵ متر مربع برای نصب باطری های خورشیدی در نظر گرفته شده است. یک توربین بادی با سه پره در بالای سقف به همراه باطری های الکترونیکی انرژی مورد نیاز این خودرو را تامین می کند. این خودرو می تواند با سرعتی در حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و در صورت نیاز مشتری می تواند به سیستم های پخش موسیقی و همچنین اینترنت Wi-Fi نیز مجهز شود.

این خودری الکترونیکی که به تازگی در تعدادی محدود به بازار عرضه شده است از بدنه ای مکعبی بهره می برد که البته از لحاظ طراحی آیرودینامیکی یک نقطه ضعف به حساب می آید. اما فراموش نکنید که این خودرو یک اتومبیل برای محیط شهری است.

7856_706.jpg

7857_451.jpg

۱۳۹۱/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...