نسخه چاپی

قالیباف: حوادث سال 88 یك كدورت/ جلودارزاده: یك سوءتفاهم بود

پس از آنکه چند ماه پیش، شهردار تهران حوادث سال 88 را "کدورت" نامید، یک کاندیدای اصلاح طلب مدعی شد فتنه ۸۸ تنها یک سوءتفاهم است، تا کی می‌خواهیم یک اختلاف کوچک را که فقط دشمنان از آن سود می برند ادامه دهیم.

به گزارش مهر برنامه دیروز امروز فردا با موضوع تفاوت برداشت ها و دیدگاهها از سیاست خارجی و مسئله هسته‌ای، ارزیابی سیاست خارجی دولت فعلی، اقدامات مجلس در فتنه ۸۸ و نقش حضور گسترده مردم در انتخابات با حضور سهیلا جلودارزاده به عنوان نماینده جبهه اصلاحات، محمد اسماعیل کوثری نماینده جبهه پایداری و پرویز سروری نماینده جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه سهیلا جلودارزاده رئیس اتحادیه کارگری زنان، سیاست خارجی ایران را در اوایل انقلاب نشات گرفته از روحیه حب و بغض مردم و مکتب اسلام دانست و گفت: سیاست خارجی ایران با محور عزت، حکمت و مصلحت در اوایل انقلاب تدوین شد اما به شیوه‌ها و تاکنون به شکل‌های مختلف مدیریت شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) هم متناسب با شرایط مختلف، نرمش‌هایی را در سیاست خارجی جایز می دانستند که نمونه بارز آن پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود.

وی ادامه داد: عزت، حکمت و مصلحت باید شیوه عمل ما باشد اما به طوری که ما را به عقب برنگرداند و ارتباطاتمان هم با دوستانمان قطع نشود.

این کاندیدای اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروههای سیاسی، سیاست خارجی را بر اساس منافع ملی اتخاذ می کنند گفت: برداشت از سیاست خارجی برای کسب موفقیت‌های داخلی یک خیانت است.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: اشتباهاتی که در مدیریت روابط خارجی داشته‌ایم در مذاکرات هسته‌ای نیز اعمال شده است.

جلودارزاده افزود: ما در سیاست خارجی اگر به وسیله ملتها حمایت می شدیم اما در دایره دولت‌ها ابتکار عمل را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ ایرانی نمی‌گوید انرژی هسته‌ای حق ما نیست، خاطرنشان کرد: اما می توانیم رسیدن به انرژی هسته‌ای خود را از طریق دیگری پیگیری کنیم و آن را به شکل دیگری در دنیا مطرح کنیم.

وی تاکید بر اینکه اگر قرار است با دشمن مبارزه کنیم نباید دوستانمان را از دست بدهیم، گفت: می‌توانستیم در زمینه پیگیری مطالبات هسته‌ای مان بهتر از این عمل کنیم.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان با بیان اینکه من از جناح اصلاح طلب پاسخگوی شما نیستم، اظهار داشت: ما در بخش روابط خارجی تندروی‌هایی داشتیم که دوستانمان را از دست داده‌ایم.

کاندیدای اصلاح طلب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما می‌دانیم که غربی‌ها دنبال منافع خودشان هستند اما باید در برخورد با آنها نهایت زیرکی و هوشیاری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما نیز اعتقاد به حذف در نظام سلطه نداریم گفت: بچه‌های ما از کوچکی با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس بزرگ شده اند بنابراین صحبت از حذف در نظام سلطه هیچگاه در میان نبوده است.

دبیرکل اتحادیه کارگری زنان همچنین با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ افزود: تخلفات قبل از انتخابات بخصوص از سوی رقیب کاندیدای اصلاح طلبان موجب بی قانونی های بعد از انتخابات شده است.

جلودارزاده با بیان اینکه واکاوی مسائل گذشته ما را در شرایط سخت امروز به جایی نمی‌رساند گفت: هر انتخابات یک دوره جدیدی برای انقلاب است. بنابراین ما باید این انتخابات را خوب برگزار کنیم چرا که تکثر از مصلحت‌اندیشی خود امام خمینی(ره) بوده است و ما هم باید طوری رفتار کنیم که مردم اعتماد کنند.

این کاندیدای اصلاح‌طلب نهمین دوره مجلس با بیان اینکه وقتی بر قانون‌مداری تاکید می‌شود حتی اگر رئیس جمهوری نیز قانون‌شکنی کند باید پاسخگو باشد تاکید کرد: ما تا کی می‌خواهیم یک اختلاف را که فقط دشمنان ما از آن سود می‌برند ادامه دهیم و ما نباید این سوءتفاهم ادامه دهیم و نسل به نسل منتقل کنیم چرا که فقط ملت هزینه آن را می پردازد.

۱۳۹۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...