نسخه چاپی

دولت نباید از معرفی ابوطالبی كوتاه بیاید

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ادعای رسانه‌های غربی مبنی براینكه رئیس‌جمهور ایران در حال بررسی معرفی «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر خود، به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل است، اظهار داشت: سازمان ملل متحد در محدوده فعالیت خودش میهمان خاك آمریكاست اما برای تردد، پذیرش و پایان كار نمایندگان كشورها تابع مقرراتی است با عنوان مقررات مقر.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نقوی حسینی با اشاره به معرفی ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد، گفت: درباره معرفی آقای ابوطالبی، آمریکا اقدام تأسیسی کرد، یعنی ما در گذشته با چنین پدیده‌ای روبه‌رو نبودیم که برای نماینده رسمی معرفی شده از طرف یک عضو سازمان ملل متحد ویزا صادر نکنند، زیرا به آمریکایی‌ها ارتباطی ندارد و بخشی که سازمان در آن مستقر است، سرزمین سازمان ملل محسوب می‌شود و همه کشورها عضو آن سازمان هستند و آمریکایی‌ها نمی‌توانند بر آنجا اعمال‌نظر کنند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: دولت نباید نظر آمریکایی‌ها را درباره تغییر نماینده ایران در سازمان ملل متحد بپذیرد و باید از سازمان ملل می‌خواست و بخواهد که مقرراتش رعایت شود و از حقوق اعضا دفاع کند. نقوی حسینی گفت: ما در گذشته به دولت توصیه کرده‌ایم که بر موضع اصولی خود بایستد.

نماینده ایران ابوطالبی است
پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود با انتشار مطلبی نسبت به انتشار خبری در بلومبرگ مبنی بر جایگزینی محمد نهاوندیان به جای حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده است.

به گزارش تسنیم، در بخشی از متن مطلب منتشر شده در صفحه پرویز اسماعیلی آمده است: قبلا نماینده مورد نظر جمهوری اسلامی ایران معرفی شده و تاکنون تصمیم تازه‌ای در این باره گرفته نشده است. اصل این خبر را بنده، دکتر نهاوندیان و سخنگوی وزارت خارجه در مصاحبه‌هایی تکذیب کردیم اما علاقه برخی دوستان به انتقال رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری به نیویورک کماکان ادامه دارد. از روی دلسوزی است دیگر!

وی می افزاید: این اشتیاق البته به رسانه‌های آن طرف آب مثل بلومبرگ هم نشت کرده.

2 دیپلمات شورای امنیت و یک دیپلمات اروپایی هم که خواستار افشای نام خود نشده‌اند(!) معلوم نیست از کجا فهمیده‌اند که «روحانی در حال بررسی معرفی محمد نهاوندیان برای سفارت ایران در سازمان ملل است».

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...