نسخه چاپی

سفر محرمانه 2مقام كاخ سفید به كره شمالی

دو مقام دولت آمریكا ماه گذشته یك سفر محرمانه به كره شمالی داشتند تا این كشور را متقاعد كنند پرتاب موشكی خود را متوقف و آن را لغو كند اما موفق نشدند.

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: یک روزنامه چاپ کره جنوبی گفت که یک هواپیمای بوئینگ 737 نیروی هوایی آمریکا 7 آوریل، 6 روز پیش از پرتاب موشکی کره شمالی که روز 13 آوریل برگزار شد، دو نفر از مقامات کاخ سفید را از خلیج گوام به پیونگ یانگ برده است.

برساس این گزارش، "سیدنی سیلر" مشاور امنیت ملی باراک اوباما و "جوزف دیترانی" مدیر مرکز مقابله با تکثیر سلاح‌های کشتار جمعی آمریکا عازم پیونگ یانگ شده تا با مقامات این دیدار و گفتگو کنند.

این درحالیست که مقامات دولتی و مقامات وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کردند.

کره شمالی روز 13 آوریل و بدون توجه به هشدارهای آمریکا و سازمان ملل موشک خود را برای ارسال یک ماهواره نظارتی به فضا شلیک کرد اما دقایقی پس از شلیک به داخل آب‌های دریای زرد سقوط کرد.

پیونگ یانگ تاکید می‌کند که این کشور حق استفاده صلح آمیز از فضا و تکنولوژی فضایی را دارد.

به دنبال این آزمایش موشکی، آمریکا توافق خود با این کشور مبنی بر کمک 240 هزار تنی غذایی در برابر تعلیق غنی سازی اورانیوم را لغو کرد و به کره شمالی در مورد آن هشدار داد.

این درحالیست که کره شمالی در بیانیه‌ای با اشاره به سفر دو روزه این دو مقام کاخ سفید به پیونگ یانگ به واشنگتن هشدار داده بود که در اعمال خود خویشتن دار باشد.

۱۳۹۱/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...