نسخه چاپی

مختارپور: كتابدار متخصص كم داریم

عضو هیات امنای نهاد كتابخانه‌ها با اشاره به فعالیت علیرضا مختارپور در نهاد كتابخانه‌ها گفت: باید انگیزه در كتابداران ایجاد شود و مورد حمایت قرار گیرند تا محیط آرامی ایجاد شود و اعضای بیشتری به سمت حضور در كتابخانه‌ها سوق یابند.

مهردخت وزیر پورکشمیری عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور و عضو هیات علمی گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال پیرامون وضعیت کنونی کتاب‌خانه‌های عمومی اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌‌های عمومی در دوره مدیریت آقای مختارپور و حتی آقای ملک احمدی در تلاش برای ترقی کتابخانه‌ها برآمده است.

وی در ادامه با بیان برخی مشکلات اعم از کمبود بودجه تصریح کرد: در حال حاضر آقای مختارپور هم امور را در حال پیگیری است تا مشکلات بودجه کمرنگ شود، ضمن اینکه در جهت سر و سامان دادن به کتابخانه‌ها وارد عمل شده است.

وزیر پور با بیان اینکه تاکنون و در دوران گذشته کمتر به کتابداران توجه مادی و معنوی شده، تاکید کرد: باید انگیزه در کتابداران ایجاد شود و مورد حمایت قرار گیرند تا محیط آرامی ایجاد شود و اعضای بیشتری به سمت حضور در کتابخانه‌ها سوق یابند.

این فعال فرهنگی سپس به ایجاد انگیزه در کتابداران که در اولویت‌های هیات امناست اشاره و گفت: باید تلاش کنیم که روحیه کتابداران را بالا ببریم و تلاش کنیم کتاب های مناسب برای آنها خریداری شود، در حالی که طی سال‌های گذشته آثاری خریداری شده مورد نیاز مخاطبان نبوده است.

وزیرپور بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا با توجه به نیازسنجی مخاطبان کتابخانه‌ها، آثار خریداری شود. از سوی دیگر اینکه ما در کتابخانه‌ها کتابدار متخصص کم داریم، این ماجرا همانند بیمارستانی است که طبیب ندارد باید تلاش کرد از افراد متخصص بهره برد، در دوره‌های گذشته بر اساس ضوابط استخدام صورت نگرفته است، اما می‌توان موارد را بررسی کرد و از متخصصان کارآمد بهره برد ضمن اینکه باید کتابخانه‌ها را مجهز به فناوری روز کرد.

عضو هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین به اهداف کنونی نهاد کتابخانه‌ها اشاره و آن را مورد توجه اعضای هیات امنا دانست و ابراز داشت: آقای مختارپور در تلاش است برای کتابداران انگیزه ایجاد شود، چرا که کتابخانه‌ها زیرساخت‌های توسعه فرهنگی یک مملکت محسوب می‌شوند، اما متاسفانه در جامعه ما فرهنگ کتابخوانی جایی ندارد، اما می توان با استفاده از کتابخانه‌های عمومی این فرهنگ سازی را آغاز کرد.

این عضو هیات علمی کتابداری در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما هم در این مسیر رسالت خود را به درستی انجام نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید پررنگ‌تر به موضوع کتابخوانی بپردازد ضمن اینکه خانواده‌ها باید عادت به مطالعه را از کودکی نهادینه کنند.

وی ترویج کتابخوانی را ثمر بخش عنوان کرد و افزود: حتی اگر وسایلی چون تبلت گسترش یابد اما باز جای کتابخوانی را نخواهد گرفت و کتاب جای خود را از دست نمی‌دهد.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...