نسخه چاپی

دخانیات فروش سیگارهایش را متوقف كرد

شركت دخانیات ایران فروش انواع محصولات دخانی تولیدی خود را در تمامی استانها و مناطق كشور متوقف می‌كند.

به گزارش ايسنا، شركت دخانيات ايران قصد دارد از فردا پنجم خرداد ماه به مناسبت هفته ملي دخانيات به مدت يك هفته و تا 11 خرداد ماه فروش كليه سيگارهاي توليدي خود را در سراسر كشور متوقف كند. روز 31 ماه می مصادف با روز جهانی بدون دخانیات بوده و در ايران نيز از پنجم تا 11 خرداد ماه به عنوان هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده است.

شركت دخانيات اعلام كرد كه فروش محصولات خود را با هدف ترویج سلامت و به‌منظور نشان دادن حسن نیت خود در عرصه فرهنگ‌سازی و ارتقاي زمینه‌های بهداشت جسم و روان به مدت يك هفته متوقف مي‌كند.

به گزارش ايسنا سالانه بيش از 65 ميليارد نخ سيگار در كشور مصرف مي‌شود كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان و آمار منتشر شده نيمي از نياز بازار سيگار كشور از طريق قاچاق تامين مي‌شود.

در همين حال سازمان جهاني بهداشت اعلام كرده كه در هر يك از كشورهاي عضو اين سازمان بايد تا سال 2025، 30 درصد از مصرف سيگار كاسته شده و تا سال 2050 نيز مرگ و مير ناشي از استعمال سيگار نصف شود. در حال حاضر بين پنج تا هفت ميليارد تومان هزينه خريد روزانه سيگار در ايران است و دو برابر اين رقم براي درمان بيماريهاي ناشي از مصرف سيگار صرف مي‌شود.

۱۳۹۱/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...