نسخه چاپی

۲۰۰ اثر با موضوع حجاب در نمایشگاه قرآن

بخش نمایش آثار مكتوب بیست و یكمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم به نمایش بیش از ۲۰۰ اثر منتشر شده با موضوع «عفاف و حجاب»‌ كه بر حسب تقسیم‌بندی موضوعی چینش شده‌اند‌، پرداخته است.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شده است. در بخش نمایش آثار مکتوب این دوره بخشی نیز به نمایش کتاب‌های منتشر شده در حوزه حجاب و عفاف اختصاص پیدا کرده است.

به گفته غلامرضا نوعی مدیر این بخش‌، در مجموع 200 عنوان کتاب در این حوزه به نمایش گذاشته شده است که نشان‌دهنده اهمیت مسئله حجاب و عفاف و زمینه‌ای برای فراهم ساختن بهره‌مندی از زلال معارف کوثر هدایت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

200 عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده در حوزه عفاف و حجاب،‌ در چند گروه طبقه بندی شده‌اند،‌ بخشی از این آثار به بررسی و تبیین جایگاه رفیع یگانه گوهر عفاف، حضرت فاطمه(س) پرداخته‌اند. از مهمترین آن‌ها می‌توان به «نگاهی بر زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)» اثر محمد محمدی‌اشتهاردی و «کوثر هدایت» اثر سیدجواد ورعی اشاره کرد.

بخشی دیگر از آثار نیز به تبیین نگاه امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب درباره نقش و رسالت زن پرداخته‌اند. کتاب‌هایی هم‌چون «جایگاه زن در اندیشه امام خمینی(ره )» اثر موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره)‌، «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی» برگرفته از بیانات آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اثر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، از مهمترین آثار به نمایش گذاشته شده در این بخش هستند.

اهمیت توجه به حجاب از منظر قرآن کریم و آموزه‌های ائمه (ع) بخش دیگری از کتاب‌های این بخش را به خود اختصاص داده است‌، کتاب‌هایی هم‌چون «حجاب از دیدگاه قرآن و سنت» اثر فتحیه فتاحی زاده،‌ «جامی از زلال کوثر» اثر آیت الله محمد تقی مصباح یزدی‌، «نقش تاریخی زن از دیدگاه قرآن» اثر سید ابراهیم حسینی،‌ «فرهنگ سخنان فاطمه» اثر محمد دشتی‌، «معنای زیبایی در قرآن کریم» اثر مهدی مطیع از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در این بخش هستند.

بخش دیگر کتاب‌ها نیز با موضوع ضرورت مسئله حجاب و تشریح چرایی و چگونگی آن و آثار مترتب بر رعایت عفاف در خانواده و جامعه منتشر شده‌اند که از این میان کتاب‌هایی هم‌چون «مسئله حجاب» اثر مرتضی مطهری،‌ «پرسمان حجاب» پژوهشی در باب پوشش از دیدگاه قرآن اثر حسین مهدی‌زاده‌، « یک زندگی زیبا» اثر احمد لقمانی،‌ «گوهر عفاف، پژوهشی در باب حجاب» اثر سیدحسین اسحاقی‌، «طراوت عفاف» اثر ابوالفضل بهرام‌پور به نمایش گذاشته شده‌اند.

بخش آخر کتاب‌های به نمایش گذاشته شده در بخش عفاف و حجاب نمایش آثار مکتوب نیز به کتاب‌هایی که از بعد تاریخی به مسئله حجاب پرداخته‌اند،‌ اشاره دارد. از آن جمله می‌توان به «زن در تاریخ و اندیشه اسلامی» اثر فتحیه فتاحی‌زاده،‌ «کشف حجاب» اثر مرکز اسناد انقلاب اسلامی‌، «پوشش و حجاب زن در ادبیات فارسی از انقلاب مشروطه تا امروز» اثر مهدی حجتی اشاره کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...