نسخه چاپی

بازتاب بیانات رهبری در رسانه‌های خارجی

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع مسئولان و كارگزاران نظام بیاناتی را ایراد و از تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای ایران دفاع كردند.این بیانات در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه ضمن پوشش بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری در روز دوشنبه گزارش داد: رهبر ایران گفت که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در مذاکره با قدرت‌های جهانی از حقوق ملت ایران دفاع می‌کند.

این خبرگزاری همچنین آورده است که آیت‌الله علی خامنه‌ای یادآور شد: ما به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم و مطمئنیم که آنها به هیچ کس اجازه دست‌اندازی به حقوق ملت را نخواهند داد.

برخی گروه‌های تندرو در ایران اغلب تیم مذاکره هسته‌ای را مورد انتقاد قرار می‌دهند و معتقدند که آنها امتیازات زیادی به گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و‌ آلمان داده‌اند.

دور ششم مذاکرات ایران و گروه 1+5 ‌هم‌اکنون در وین پایتخت اتریش در جریان است و انتظار می‌رود تلاش‌های دیپلماتیک طرف‌های مذاکره‌کننده تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه به توافق جامع نهایی منجر شود.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس پس از سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع مسئولان و کارگزاران نظام در این باره نوشت: رهبر ایران در سخنانش این مساله که آمریکا و هم‌پیمانانش با تحت فشار قرار دادن ایران به دنبال گرفتن امتیاز از این کشور هستند را رد کرد و گفت که غرب می‌خواهد برنامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران را تا حد زیادی محدود کند.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین متذکر شد: کشور باید برای شرایطی که تحریم‌ها لغو نشدند برنامه داشته باشد بنابراین ایران در برابر تهدیدات خارجی مصون خواهد بود.

روزنامه دیلی تلگراف نیز با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در جمع مسئولان نظام گفت که دلیل عدم حمله اسرائیل به ایران این است که این کار برایشان هزینه دارد، نه اینکه آمریکا مانع از آنها می‌شود.

رهبر ایران همچنین یادآور شد که آمریکا و اسرائیل نقش پلیس خوب پلیس بد را بازی می‌کنند تا با تحت فشار قرار دادن ایران از کشور امتیاز بگیرند.

وی در این باره گفت: آنها قضیه را اینطور نشان می‌دهند که اسرائیل می‌خواهد حمله کند اما آمریکا آن را متوقف می‌کند.

رهبر ایران افزود: اما من تاکید می‌کنم که حمله نکردن آنها به این دلیل است که این اقدام برای هیچ کس مقرون به صرفه نیست. دشمن هیچ گزینه دیگری ندارد اما تهدید می‌کند و تحریم اعمال می‌کند.

به نوشته دیلی تلگراف، اسرائیل بارها تهدید کرده است که به ایران حمله خواهد کرد و نسبت به مذاکرات کنونی ایران و گروه 1+5 و توافق نهایی احتمالی بدبین است چون معتقد است که چنین توافقی به ایران اجازه می‌دهد علیرغم خلاصی از تحریم‌ها برنامه هسته‌ای‌اش را ادامه دهد.

اما ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل تهدید واقعی علیه منطقه و جهان است.

علاوه بر این خبرگزاری صهیونیستی آروتزشوا با پوشش سخنان رهبر کبیر جمهوری اسلامی ایران گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران، اسرائیل و آمریکا را متهم کرد که نقش پلیس خوب پلیس بد را بازی می‌کنند.

وی تشریح کرد که اسرائیل مرتب تهدید به حمله می‌کند و اینگونه تلقی می‌شود که آمریکا جلوی آن را می‌گیرد اما آنها به دلیل هزینه‌های این کار دست به حمله نمی‌زنند.

رهبر ایران همچنین در سخنانش از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران حمایت کرد و گفت که آنها از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

شبکه‌های خبری دیگری نیز شامل فاکس نیوز، ای‌بی‌سی نیوز و ... بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را به طور گسترده پوشش دادند.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...