نسخه چاپی

طرح جدید مقابله با بی‌ گازی نیروگاه‌ها

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران با تشریح طرح جدید مقابله با هرگونه قطع گاز نیروگاه ها از خودكفایی 41 روزه نیروگاه ها در صورت قطع گاز واحدهای نیروگاه ها خبر داد و طرح های جدید توسعه صنعت برق را تشریح كرد.

به گزارش نما، مجید صالحي در تشریح مهمترین طرح های در دست اجرای صنعت برق کشور، گفت: همزمان با ساخت و راه اندازی نیروگاه های جدید برق، طراحی و احداث شبکه انتقال انرژی هم در دستور کار قرار دارد.

مديرعامل سازمان توسعه برق ايران با اعلام اینکه تاكنون چندین پست مهم نيروگاهي تکمیل و وارد مدار بهره برداری شده است، تصریح کرد: بر این اساس پس از تکمیل و راه اندازی پست 400 كيلوولت نيروگاه آبادان چند خط ديگر همچون خطوط ياسوج- اردكان و ياسوج - سورمق را در دست اجرا قرار دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سالجاری خطوط 230 كيلوولت چهار مداره نيروگاه پره سر گيلان به ظرفيت 1000 مگاوات هم در مدار بهره برداری قرار گرفته است، بیان کرد: در این پروژه با توجه به نوع دكلها و اجراي آن در شرايط نامناسب اقليمي تاکنون فاز اول آن را قبل از افزايش پيك مصرف برق، راه اندازي و كل انرژي توليدي نيروگاه پره سر را به شبكه انتقال می دهد.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون فاز دوم اين پروژه نيز در دست اجرا قرار دارد و اواخر سال آينده به بهره برداري مي رسد، اظهار داشت: همچنین به زودی احداث 7 پست 230/400 كيلوولت پس از تامین منابع فاینانس عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

صالحی، افزود: اين خط به طول تقريبي 850 كيلومتر از جنوب كشور (عسلويه) تا منطقه تيران در اصفهان و از آنجا به تهران امتداد دارد و نخستين خط 765 كيلوولت كشور محسوب مي شود.

مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران خريد 40 دستگاه پست فوق توزيع GIS با هدف انتقال تكنولوژي ساخت به داخل كشور را از دیگر برنامه های در دست اجرا یاد کرد و ادامه داد: اين پروژه برقی در دست اجرا بوده و حدود 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به توسعه روز افزون شبكه برق، افزايش ظرفيت شبكه انتقال و نيروگاه ها، اين توسعه را نيازمند افزايش انتقال اطلاعات بين تاسيسات و مراكز ديسپاچينگ ملي، منطقه اي و افزايش پايداري شبكه برق كشور از طريق يك بستر مطمئن مخابراتي دانست كه به این منظور شبكه زيرساخت مخابرات نوري صنعت برق با سرعت انتقال بسيار بالاتر نسبت به ساير تجهيزات مخابراتي به سازمان توسعه برق ايران ابلاغ شد.

صالحي تاکید كرد: زيرساخت مخابرات نوري صنعت برق با نصب 130 دستگاه مخابراتي در سراسر كشور و اجراي 17 هزار كيلومتر كابل فيبر نوري (OPGW) روي خطوط انتقال اجرا و در سال 92 به بهره برداري رسيد و تمامي پست هاي انتقال و نيروگاه هاي احداث شده به شبكه متصل و اطلاعات مربوط به رويت پذيري را از طريق شبكه زيرساخت مخابرات نوري صنعت برق به ديسپاچينگ مديرعامل سازمان توسعه برق ايران با تشریح طرح جدید مقابله با هرگونه قطع گاز نیروگاه ها از خودکفایی 41 روزه نیروگاه ها در صورت قطع گاز واحدهای نیروگاه ها خبر داد و طرح های جدید توسعه صنعت برق را تشریح کرد.


منبع: مهر

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...