نسخه چاپی

۵۰ تن مواد مخدر در لارستان كشف شد

رئیس دادگستری لارستان با بیان اینكه معضل مواد مخدر مهم‌ترین مشكل پیش‌روی لارستان است، گفت: در سال گذشته بیش از ۵۰ تن مواد مخدر از انواع مختلف در این شهرستان كشف شده است.

به گزارش نما ؛ حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با تسنیم در لارستان، در مورد آمار پرونده های ورودی و خروجی به این دادگستری اظهار کرد: در طول یک سال گذشته، تعداد 5 هزار و 548 پرونده به دادگستری لارستان وارد شده و 5 هزار و 617 فقره پرونده خارج شده و پرونده‌های وارد شده به دادسرا (کیفری) 6 هزار و 490 فقره پرونده ورود و تعداد 6 هزار و 739 فقره پرونده خارج شده و همچنین 3 هزار و 735 پرونده به شورای حل اختلاف لارستان ورود پیدا کرده و 3 هزار و 750 پرونده مختومه اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای پرونده‌ها در دادگستری لارستان اطاله دادرسی وجود ندارد و پرونده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در فرآیند دادرسی قرار گرفته و تعیین تکلیف می‌شوند و برای رسیدگی به یک پرونده میانگین وقت رسیدگی حدود یک ماه است و برخی پرونده‌ها به روز تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس دادگستری لارستان مهم‌ترین مسئله پیش روی این شهرستان را بحث مواد مخدر عنوان و تصریح کرد: هرچند که لارستان یکی از امن‌ترین شهرستان‌ها در قیاس با شهرستان‌های بزرگ در استان فارس است و جرائم خاص مثل سرقت مسلحانه، قتل، تجاوز به عنف و غیره به ندرت در آن رخ می‌دهد، ولی مسأله‌ای که باعث بروز چالش‌ برای منطقه لارستان شده بحث مواد مخدر است.

وی افزود: ترانزیتی بودن راه بندرعباس – لارستان – شیراز سبب این امر شده به حدی که در سال گذشته، بیش از 50 تن مواد مخدر از انواع مختلف در این شهرستان کشف شده و افراد زیادی در این رابطه دستگیر و پرونده‌های آنان در دادگستری تعیین تکلیف شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با هشدار به خانواده‌ها درباره دسترسی آسان جوانان به مواد مخدر، خاطر نشان کرد: مواد مخدر به ویژه روانگردان‌ها، به آسانی در دسترس جوانان و مردم قرار دارد مثلاً در مغازه‌ها، افراد سودجو، اقدام به فروش متادون و مواد می‌کنند.

وی تآکید کرد: با توجه به قدمت، سابقه و تدین مردم لارستان تقاضا می‌‌شود خانواده‌ها با نظارت دقیق به نحوی برنامه‌ریزی کنند که فرزندان آنان به مواد مخدر گرایش پیدا نکرده و همچنین در مسائل کوچک صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند تا به واسطه یک جرم کوچک، جرائم دیگری رخ ندهد.

نماینده عالی قوه قضائیه در لارستان عنوان کرد: دادگستری لارستان در زمره دادگستری‌های زبده و برتر استان فارس به شمار می‌رود که با توجه به کمبود کادر اداری و قضایی در دادگستری و همچنین تعداد 18 هزار پرونده قضائی، در کل با 90 نفر قاضی، در حال خدمت به مردم است.

وی با بیان اینکه دادگستری از ناپاکی‌ها و بی‌عدالتی‌ها مبرّاست، خاطرنشان کرد: در دادگستری هیچ ناپاکی، پارتی‌بازی، سیاسی‌کاری نیست و خدای ناکرده کسی اعمال نفوذ نمی‌کند و با توجه به تراکم زیاد ارباب رجوع، تکریم و احترام به آنها رعایت می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه تمام تلاش‌مان بر این است که کسی به ناحق ناراضی از دادگاه خارج نشود، اظهار کرد: البته سارقی که سرقت کرده یا مجرمی که جرمش محرز شده حتماً در برابر حکمی که به او داده می‌شود، ناراضی خواهد بود، اما اگر کسی احساس می‌کند که به او ظلم شده و ناراضی است، ما آمادگی رسیدگی به این موضوع را داریم.

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...