نسخه چاپی

آماری خواندنی از جدال آلمان - برزیل

امشب برزیل و آلمان اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ را برگزار می كنند.

به گزارش نما ، این بازی دومین تقابل آلمان و برزیل در مسابقات جام جهانی است. تقابل قبلی در فینال جام جهانی با پیروزی سلسائو همراه شد. نگاهی داریم به جالب ترین رکوردهای این بازی:

اروپا – آمریکا
برای اولین بار در تاریخ جام جهانی دو جدال اروپا- امریکا در مرحله نیمه نهایی برگزار می شود. در سال ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ هم دو تیم اروپایی و دو تیم آمریکایی در نیمه نهایی حضور پیدا کردند اما در آن زمان تیمهای هم قاره ای در مقابل همدیگر بازی کردند : برزیل – شیلی و چکسلواکی – شوروی در سال ۱۹۶۲ و برزیل – اروگوئه، آلمان – ایتالیا در سال ۱۹۷۰ .

وقت های اضافه
رکورد کشیده شدن بازیهای جام جهانی به وقت اضافه مربوط به سال ۱۹۹۰ با هشت بازی است. رکورد کشیده شدن بازیها به ضربات پنالتی هم مربوط به همان سال با چهار بازی است. در جام جهانی ۲۰۱۴ شش بازی به وقت اضافه کشیده شده است و تکلیف سه بازی هم در ضربات پنالتی مشخص شده است. آلمان هرگز در ضربات پنالتی در جام جهانی شکست نخورده است (چهار حضور ، چهار برد با تبدیل کردن ۱۷ تا از ۱۸ ضربه پنالتی به گل). برزیل نیز از چهار باری که کارش به ضربات پنالتی کشیده شده است، سه بار پیروز بوده است. سلسائو فقط در سال ۱۹۸۶ در ضربات پنالتی مغلوب فرانسه شد.

آمار
برزیل و آلمان تا کنون ۲۱ بار در مقابل هم قرار گرفته اند (۱۸ بازی دوستانه ، یک بار در جام جهانی و دو بار در جام کنفدراسیون ها) که حاصل آن ۱۲ برد برای میزبان جام جهانی ۲۰۱۴، چهار برد برای ژرمن ها و پنج تساوی بوده است. تنها تقابل دو تیم در جام جهانی مربوط به فینال مسابقات ۲۰۰۲ کره و ژاپن است که برزیل با دو گل رونالدو با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. در آن بازی اسکولاری روی نیمکت برزیل بود و کلوسه در خط حمله تیم ملی آلمان قرار داشت.

شکست در فینال
هر سه کشور قبلی که برزیل را پیش از فینال جام جهانی شکست دادند، در پایان مسابقات به نایب قهرمانی جام جهانی رسیدند. در سال ۱۹۹۰ ارژانتین توانست که برزیل را حذف کند اما در فینال از آلمان شکست خورد. در سال ۲۰۰۶ فرانسه پس از حذف برزیل در فینال مغلوب ایتالیا شد و در سال ۲۰۱۰ نیز هلند پس از حذف سلسائو در فینال آفریقای جنوبی به اسپانیا باخت.

برزیل در خانه
برزیل هرگز در خانه خود به آلمان نباخته است. دو تیم شش بازی دوستانه در برزیل مقابل هم داشته اند که حاصل آن سه برد برای برزیل و سه تساوی بوده است. برزیل ۱۰ بار گل زده و پنج بار دروازه اش گشوده شده است. جالب آن که همه گل های آلمان در نیمه دوم بوده اند.

۳۹ بازی بی شکست
برزیل ۱۲ سال است که در خانه شکست نخورده است. آخرین شکست آنها با نتیجه ۰-۱ در استادیوم فورتالزا در یک بازی دوستانه مقابل پاراگوئه بود. تک گل بازی را نلسون کوئواس به ثمر رساند. آمار برزیل در خانه در این مدت شامل ۳۱ برد و ۱۱ تساوی بوده است. اگر صرفا به بازیهای رسمی نگاه کنیم ، برزیل ۳۹ سال است که در خانه نباخته است. آخرین شکست آنها در سال ۱۹۷۵ بود که برزیل در بلوهوریزونته با نتیجه ۳-۱ به پرو باخت. آنها ۶۳ بازی پیاپی است که در بازیهای رسمی خانه نباخته اند : بزیلی ها در این مدت ۴۴ برد و ۱۹ تساوی کسب کرده اند.

صدتایی ها
آلمان با ۱۰۴ و برزیل با ۱۰۲ بازی رکورد داران تاریخ از نظر شمار بازی در جام جهانی هستند. هر دو تیم در مرحله گروهی مسابقات امسال به صد بازی رسیدند : آلمان مقابل پرتغال این رکورد را ثبت کرد و برزیل مقابل کامرون. هر کدام از دو تیم هفت بار در فینال جام جهانی حضور داشته اند و روی هم هشت بار قهرمان جهان شده اند : المان سه بار و برزیل پنج بار.

بهترین آمار گلزنی
برزیل و آلمان دو کشوری هستند که بیشترین گل را در تاریخ جام های جهانی به ثمر رسانده اند. برزیل ۲۲۰ و آلمان ۲۱۶ گل به ثمر رسانده اند. آرژانتین با ۱۳۱ ، ایتالیا با ۱۲۸ و فرانسه با ۱۰۶ گل در رده های بعدی هستند.

بهترین رکورد ها
آلمان ۱۶ و برزیل ۱۴ بازی پیاپی است که شکست نخورده اند و از این حیث در حال حاضر در میان تیمهای ملی در سرتاسر دنیا رکورد دار هستند. عمان با ۱۱ و آرژانتین و قطر با ۱۰ بازی بدون شکست در رده های بعدی هستند. آلمان از سال ۲۰۱۳ نباخته است. آخرین شکست آنها با نتیجه ۴-۳ در مقابل آمریکا بود. آخرین شکست برزیل نیز در سال ۲۰۱۳ رخ داد که با نتیجه ۱-۰ در بازل از سوئیس شکست خوردند.

گلزنان آلمانی بیشتر
در غیاب نیمار ۳۷ گله ، فرد در حال حاضر آقای گل ترکیب برزیل با ۱۸ گل ملی است و اسکار با ۱۰ گل ملی در رده بعدی قرار دارد.کل ۲۲ بازیکن آماده ترکیب برزیل روی هم ۸۱ گل به ثمر رسانده اند . در تیم ملی آلمان فقط کلوزه (۷۰) و مولر (۲۱) روی هم ۹۱ گل برای ژرمن ها به ثمر رسانده اند.

مربیان
اسکولاری سومین مربی است که سه بار در جمع چهار تیم برتر جام جهانی قرار گرفته است (۲۰۰۲ – ۲۰۰۶ – ۲۰۱۴) . او با رکورد شون (۱۹۶۶-۱۹۷۰-۱۹۷۴)و زاگالو (۱۹۷۰-۱۹۷۴-۱۹۹۸) برابری کرده است. او از این حیث از مربیانی نظیر بئارزوت، بکن باوئر ، بیلاردو، هربرگر، هیدینک ، خوان لوپز ، پوتزو و راینور که دو بار در جمع چهار تیم برتر جهان قرار گرفته اند، بالاتر است.

۱۴ اسکولاری
اسکولاری ۱۴ برد در جام جهانی کسب کرده است و نیاز به دو برد دیگر دارد تا با رکورد تاریخی هلموت شون آلمانی با ۱۶ پیروزی برابری کند. لوو در صورت پیروزی به دهمین برد خود در جام جهانی می رسد و با رکورد پریرا در رده چهارم از این حیث برابری می کند. زاگالو با ۱۳ برد در رده سوم است.

آلمان
المانی ها ۱۹۹۹ گل به ثمر رسانده اند و فقط یک گل تا دو هزارمین گل تاریخشان فاصله دارند. اولین گل تاریخ آلمان را فریتز بکر در سال ۱۹۰۸ مقابل سوئیس به ثمر رساند. آنها پس از انگلیس دومین تیم ملی تاریخ خواهند بود که به رکورد ۲۰۰۰ گل دست پیدا می کنند.

میزبان ها
المان هرگز در تاریخ یورو یا جام جهانی در ۴۸ سال اخیر به تیم میزبان نباخته است. آخرین بار در سال ۱۹۶۶ بود که در جام جهانی با نتیجه ۴ بر ۲ از انگلیس شکست خوردند . از آن زمان شش برد و دو تساوی در مقابل میزبان های جام جهانی یا جام ملت های اروپا کسب کردند.

کلوزه و مالدینی
میروسلاو کلوزه اگر امشب بازی کند، با رکورد پائولو مالدینی با ۲۳ بازی در جام جهانی برابری می کند و فقط دو بازی تا رکورد تاریخی لوتار ماتئوس فاصله خواهد داشت. کلوزه در خاک برزیل توانست که رکورد گلهای رونالدو به عنوان آقای گل تاریخ جام جهانی را بشکند. جالب آن که خود رونالدو در سال ۲۰۰۶ در خاک آلمان رکورد گلهای گرد مولر به عنوان اقای گل تاریخ مسابقات را شکسته بود. کلوزه هرگز در مرحله نیمه نهایی ، فینال یا رده بندی جام جهانی گل نزده است.

سومین نیمه نهایی کلوزه
اگر کلوزه امشب به میدان برود رکورد دار تاریخ از نظر شمار بازی در مرحله حذفی جام جهانی با ۱۳ بازی می شود. کافو و ماتئوس با ۱۲ بازی بعد از او قرار دارند. اگر کلوزه امشب پیروز شود با رکورد پیروزی های کافو در جام جهانی با ۱۶ برد برابری می کند و ماتئوس ، رونالدو و اورات با ۱۵ بازی را پشت سر می گذارد. کلوزه اولین بازیکنی خواهد بود که در چهار نیمه نهایی جام جهانی بازی کرده است.

منبع: بیست چهارده

۱۳۹۳/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...