نسخه چاپی

جنازه فروشی، راه درآمد فقرای اسپانیا

تلویزیون اسپانیا در یك گزارش تكان‌دهنده بیش از 250 جسد متلاشی شده در دانشكده پزشكی دانشگاه «كامپلوتنسه» مادرید را نشان داد كه در ملحفه‌های سفید پیچیده شده بودند.

به گزارش نما، کیهان به نقل از سی ان ان، این اجساد متعلق به خانواده‌های کم درآمد اسپانیایی هستند که به دلیل خرج بالای کفن و دفن، مرده‌های خود را برای استفاده در کلاس‌های «تشریح جسد» به دانشکده طب دانشگاه مادرید داده‌اند یا در بازار سیاه ‌فروش مرده‌ها فروخته‌اند و در نهایت این اجساد فروخته شده از دانشکده پزشکی دانشگاه مادرید سردرآورده‌اند.

براساس این گزارش هزینه کفن و دفن در اسپانیا بیش از 5 هزار یورو است، با توجه به بحران اقتصادی این کشور، پرداخت این هزینه خارج از توان بخش قابل توجهی از جمعیت اسپانیا است چرا که هم‌اکنون قریب به 40 درصد جمعیت فعال این کشور بیکارند.

از این رو بازار سیاه خرید و فروش جسد در اسپانیا داغ شده است و برخی خانواده‌های کم درآمد مرده‌های خود را برای استفاده در کلینیک‌های خصوصی پزشکان به آنها می‌فروشند.
قیمت تقریبی 4 تا 6 جسد در اسپانیا رقمی حدود 3 هزار یورو است و برخی دانشجویان پزشکی متقاضی جسد، برای کارآموزی اقدام به خرید این اجساد می‌کنند.با انتشار گزارش دست داشتن دانشکده پزشکی دانشگاه مادرید در بازار سیاه خرید و فروش اجساد و نیز کشف بیش از 250 جسد در این دانشکده «خوزه رامون مریدا» رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه مادرید از سمت خود استعفا کرد.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...