نسخه چاپی

حجت الاسلام مومنی: روضه خوانی می گفت آنچه را شما می خوانید من دیده ام

من روضه خوانی را سراغ داشتم كه از دنیا رفته است، می گفت: با خدا معامله كردم، خدایا من گناه نمی كنم، تو هم به من بچشان لذت و حلاوت ذكرت را...

مراسم مناجات شب دهم ماه مبارک رمضان در مسجد ارک برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی سخنرانی کردند، حاج منصور ارضی مناجات خواند و حاج حسین سازور به مداحی به مناسبت وفات حضرت خدیجه صلوات الله و سلامه علیها پرداختند.



نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مومنی را بخوانید:

*اگر دلت برای امام حسین علیه السلام سوخت، در این روضه ها کیفیت عبادتت هم بالا می رود. امام حسین علیه السلام، ظهر عاشورا به نماز خواندن ایستاد، در آن اوضاع؛ آن وقت الان من عرضه ندارم دو رکعت نمازم را بخوانم؟ حسین علیه السلام، برای نماز خواندنش فدایی داد.

* « وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا » مجهاده بکنید، سخت است؟ به نماز اول وقت مقید باشید. سوره انفال آیه 29: « إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا » شما تقوا را پیشه بکنید، عبودیت و بندگی را کیفیتش را بالا ببرید، ببینید آیا مؤثر هست یا نیست؟

* « إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَر » ، بله « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ » می خواهید در این زمینه ظرفیتتان برود بالا، قدرت و اقتدار پیدا بکنید، نماز و صبر. در صبر هم می گویند بالاترین صبر، صبر در معصیت است. بالاترین صبرها. ببینید خداوند چگونه درها را به رویت باز می کند.

* من روضه خوانی را سراغ داشتم که از دنیا رفته است، می گفت: با خدا معامله کردم، خدایا من گناه نمی کنم، تو هم به من بچشان لذت و حلاوت ذکرت را. از رهگذر حسین علیه السلام لذت ذکر خدا را چشیدم. می گفت: آن چیزی را که شما می خوانید من دیده ام، خدا کمند کار به جایی برسد که آدم یک صداهایی را بشنود و یک چیزهایی را ببیند. آن وقت از خود بی خود می شوی، قالب تهی می کنی. اصلا روحت جای دیگری می رود.

* ای جوانان، مناجات خوانان، بدانید تسلط بر قوه متخیله کار بسیار مهمی است، قوه خیال، یک تصویر می بینید، یک بدحجاب می بینید، چه پسر و چه دختر، بعد شیطان رها نمی کند در خلوت، هم در دعای کمیل می خوانید، هم در روایات می خوانید، پناه ببریم به خدا از گناهانی که در خلوت صورت می گیرد و باید این چشم را، این گوش را، این زبان را مراقبت به عمل بیاوری تا تسلط پیدا بکنی بر قوه متخیله خودت.

گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی را بخوانید؛

امشب به مناسبت و نام ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها مجلس بر پا کردیم باید چند مطلب را عرض کنم ولی قبل از آن به ادامه مطلب زیارت چهل وچهارم صحیفه سجادیه می‌پردازم،رسیدیم به آنجا که ما اموال مان راخالص گردانیم " اَنْ نُخَلِّصَ اَمْوالَنا مِنَ التَّبِعاتِ، وَ اَنْ نُطَهِّرَها بِاِخْراجِ الزَّکَواتِ " که رد مظالم بشود خدایی ناکرده پول شبه و پول مردم نماند آدم هیچ از مال دنیا نداشته باشد بهتر از آن است که آبرویش برود مگر ما در نماز هایمان نمی‌خوانیم " اَللّهُمَّ اجْعَلْنی عِنْدَکَ وَجیهاً بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فِی الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ " سعی کنید در ماه رمضان زکات و خمس تان را در ماه رمضان پرداخت کنید البته می‌دانم زکات بر زمه بیشتر شما نیست ولی خمس بر عهده همه هست، جوانهایی که باید خمس بدهند پدرو مادرشان با محبت به آنها گوشزد کنند یا خودشان برای خودشان سال خمسی درست کنند بر ماست که از ارکان دینمان با اطلاع باشیم .

" وَ اَنْ نُراجِعَ مَنْ هاجَرَنا، وَ اَنْ نُنْصِفَ مَنْ ظَلَمَنا " از کسانی که از تو دور افتاده اند دل جویی کن و حتی در مقابل آنها که با تو با ظلم بر خورد کردند با انصاف بر خورد کن " أَنْ نُسَالِمَ مَنْ عَادَانَا حَاشَی مَنْ عُودِیَ فِیکَ وَ لَکَ، فَإِنَّهُ الْعَدُوُّ الَّذِی لا نُوَالِیهِ، وَ الْحِزْبُ الَّذِی لا نُصَافِیهِ " این انصاف را تاجایی داشته باش که سلم بورزی با دشمن خودت البته همانطور که " لا اله الا الله " الا دارد و شرط دارد، دوستی و دشمنی ما هم شرط دارد حاشا مگر با کسانی که با تو و راه تو دشمنی میکنند یعنی با آمریکای شیطان بزرگ دوستی کنیم با اصحاب فتنه دوستی کنیم نه! با کسانی که با فرایض دین خدا دشمنی میکنند دوستی کنم نه!

با این غذاخوری‌ها که در ماه رمضان غذا می‌فروشند!؟علنی برای دشمنی با دین خدا، می‌توانی بروی غذا بخری؟ باید بررسی کنید واینها زحمت دارد ولی بدانید بیشترین اثرات بد را بر چشم و گوش و قلب ما از غذای شبه ناک به نجاست تاثیر می‌گیرد ! کسی که با دین مردم بازی میکند و مردم را از دین زده میکند این یک اشتباه نکرده، فکر و دین و فرهنگ را از حیث اعتقادی ضربه زده چرا که محبت و مودتمان باید میزان داشته باشد ما با لاتهای محل می‌توانیم سلام علیک داشته باشیم ؟ بله اگر درست شدنی هستند یعنی به دنبال عرضه بی دینی نیستند ولی کسی که بی حجابی را و بی دینی و بی قید بندی را تبلیغ میکند نمی‌توانیم دوستی کنیم !

حواستان هست ؟! بر عکس ادیان و مذاهب مختلف که برای تبلیغ و جذب مردم پول خرج میکنند ولی شما اینجا پول پرداخت میکنید(کمک به جهیزیه)، چرا چون شما دارید از هم کیشانتان حمایت میکنید هم برای صدقه و هم برای جهیزیه ! به قولی کار ما بر عکس است ماه مبارک ماه شام ونهار نخوردن و خرج کردن ولی ماه محرم ماه شام ونهار خوردن ، می‌دانید که ما در ریاضتیم چون فطرت ما در ریاضت زنده می‌شود و رشد میکند " لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فِی کَبَدٍ "( بلد4)

اما در مورد حضرت خدیجه کبری سلم الله علیها؛ " اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ المُؤْمِنینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْمُؤْمِناتِ " بر طبق تاریخ و اعتقادات ما باید ایشان ام المومنین(س)باشد اول زنی که ایمان آورد همسر پیامب(ص) و کسی که همه چیز خود را برای اسلام خرج کرد!

کسی که نه تنها ثروتش را برای دین خدا و رسول الله(ص) خرج کرد تا آنجا هم که می‌توانست در مقابل دشمنان ایستادگی کرد،آیا ما تا به حال زیارت حضرت خدیجه(س) را خواندیم؟ ولی دنبال این بودیم که نماز و دعایی که مال را افزایش می‌دهد، قرض را ادعا میکندو حوائج را بر طرف میکند انجام دهیم.

این بانوی بزرگ کسی بوده که خدا وند هم بر او سلام می‌فرستد و جبرائیل به او سلام می‌فرستد و سلام را ابلاغ میکند شما نگاه کنید سلام خدابر حضرت خدیجه(س) در شب معراج به روایت از امام باقر علیه السلام به تقل از رسول الله صل الله علیه و آله می‌فرمایند در شب معراج چون باز گشتم از جبرائیل پرسیدم آیا حاجتی داری ؟ جبرائیل گفت خدیجه(س) را از طرف خدا و من سلام برسان .

موقعیت و وضعیت این خانم خیلی والاست، ببین یکی ورشکست می‌شود یا پولش را میبرند و از او کلاهبرداری می‌کنند خیلی هم سخت است ولی یک کسی همه اموال خود را برای پیغمبر خدا و برای دین خدا می‌دهد، ببین چهل شتر روایت کردند فقط دفاتر حساب و کتاب خانم را می‌بردند ولی همه را در راه اعتلای اسلام انفاق میکند این خیلی کار بزرگی بود.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...