نسخه چاپی

زرادخانه شیمیایی عراق به دست داعش افتاد

نماینده عراق در سازمان ملل متحد با انتشار نامه ای اعلام كرد كه گروه تروریستی داعش توانسته با نفوذ به زرادخانه شیمایی در شمال غربی بغداد به تسلیحات كشنده حاوی گاز سارین دست پیدا كند.

نماینده عراق در سازمان ملل متحد با انتشار نامه ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش توانسته با نفوذ به زرادخانه شیمایی در شمال غربی بغداد به تسلیحات کشنده حاوی گاز سارین دست پیدا کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، "محمدعلی الحکیم" عصر دیروز سه شنبه با انتشار نامه ای اعلام کرد: نیروهای داعش توانسته اند کنترل زرادخانه "موتانا" در شمال غربی بغداد را در دست بگیرند.

در این نامه که در اختیار "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد قرار گرفته آمده است: در این زرادخانه دو هزار و 500 راکت شیمایی که حاوی گازهای کشنده اعصاب و سارین هستند وجود دارد. نیروهای داعش پس از تسلط بر این زرادخانه نگهبانان را خلع سلاح کرده و به تسلیحات موجود در آن دسترسی پیدا کرده اند.

بر اساس این گزارش، پیش از آنکه تروریست های داعش دوربین های موجود در این زرادخانه را از کار بیاندازند تصاویری از اقدامات آنها در زرادخانه ضبط شده است.

در ادامه نامه حکیم به بان کی مون آمده است: با توجه به وضعیت امنیتی موجود در عراق و دسترسی داعش به تسلیحات شیمیایی، بغداد نمی تواند به تعهدات خود در خصوص انهدام این تسلیحات عمل کند.

آخرین گزارش بازرسان سازمان ملل متحد در مورد تسلیحات شیمایی عراق در سال 2004 میلادی منتشر شده بود که در آن آمده بود: عراق در حال حاضر دو هزار و 500 موشک گاز سارین، 122 راکت حاوی مواد شیمیایی، و 180 تن سیانید سدیم در اختیار دارد.

نکته عجیب در مورد این زرادخانه هسته ای آنکه، در طول مدت حضور نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این کشور، دولت های غربی اقدامی برای انهدام تسلیحات شیمیایی موجود در آن انجام نداده اند.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...