نسخه چاپی

روحانی:باید فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم

همه تلاش كنیم تا فرهنگ ایثار را در این كشور زنده نگه داریم و اگر فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین زنده بماند هیچ دشمنی نمی تواند به عزت، غرور، شرف و منافع این ملت صدمه ای وارد كند.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شما ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا نزد خداوند مقرب و عزیز هستید، اظهار داشت: دعا، ثنا و یاری شما نزد پروردگار برای رهبری معظم انقلاب، دولت خدمتگزار، کارگزاران نظام و ملت بزرگ ایران ، بزرگترین هدیه و راهگشا است و خداوند اجری بی پایان به شما دهد و کاری کند که دولت تدبیر و امید شرمنده شما عزیزان نباشد.

روحانی با اشاره به مجاهدت های حضرت خدیجه کبری بانوی گرامی پیامبر(ص) در راه اسلام و رشد و بالندگی آن ، گفت: درس بزرگ ایثار و فداکاری را بزرگان ما از جمله خدیجه کبری به ما آموخته اند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ایثار گران ، جانبازان و شهدا هرگز با غیر خدا با کسی معامله نکردند، افزود: حتی اگر تمام مردم و مسئولان جمع شوند تا داشته‏های خود را نثار ایثارگران، شهدا، جانبازان و خانواده های آنان کنند نمی توانند اجر و ثواب ایثارگران را بجا آورند.

روحانی در ابتدای این مراسم، ماه مبارک رمضان را ماه عبادت و توجه به حق دانست و گفت: خداوند به بندگان کوچک خود این کرامت را داده است که خطاب به همه آنان چه آنانی که به او ایمان آوردند و چه آنانی که ایمان ندارند، سخن می گوید و به آنان نیز اجازه سخن با خود را می دهد و اگر انسان نمی توانست با خدای خود سخن بگوید چقدر زندگی سخت می شد.

در ابتدا این مراسم که در فضایی معنوی و روحانی و با حضور محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهور برگزار شد، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از مهمترین فعالیتهای انجام شده در بنیاد شهید طی 10 ماهه گذشته را ارائه کرد و اجرایی کردن قانون جامع ایثارگران، طرح سپاس و دیدار با ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا، گسترش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتخاب مدیران ارشد بنیاد شهید از میان فرزندان جامعه ایثارگری، اعتماد سازی در ایثارگران نسبت به دولت و پرداخت بخش اعظم مطالبات و معوقات جامعه ایثارگری را از جمله این فعالیتها برشمرد.

حجت‌الاسلام شهیدی از اهتمام و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به جامعه ایثارگری و جانبازان و خانواده شهدا قدردانی کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...