نسخه چاپی

روزشمار فتنه 88/ 18 تیر

دروغ‌پردازی بی.‌بی‌.سی در سالروز 18 تیر

كشورهای غربی با توسل به تبلیغات گسترده خود علیه نظام برنامه گسترده‌ای برای براندازی نظام طراحی كردند كه در سالگرد 18 تیر با استقبال كمرنگ همراهان خود و فتنه‌جویان در تهران روبه‌رو شده و به ناچار مانند گذشته به دروغ متوسل شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، فتنه 88 و آثار سیاسی اجتماعی آن و شکاف‌هایی که در جامعه ایجاد کرد، ایجاب می‌کند که رسانه‌ها با بازخوانی وقایع آن 8 ماه به یادآوری خیانت‌ها و جنگ فتنه‌گران علیه جمهوریت نظام بپردازند.

آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی وقایع فتنه 88 در روز 17 تیرماه است:

18 تیر و تلاش برای بهره‌گیری از این روز

کشورهای غربی با توسل به تبلیغات گسترده خود علیه نظام برنامه گسترده‌ای برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده‌اند، امّا در سالگرد 18 تیر با استقبال کمرنگ و حضور جمعیتِ اندکی از همراهان خود و فتنه‌جویان در تهران روبه‌رو شدند و به ناچار مانند گذشته به دروغ متوسل شدند.

شبکه بی.‌بی‌.سی فارسی و صدای آمریکا عرصه عظیم این خیال‌پردازی‌ها و انتشار دروغ‌هاست. پخش فیلم‌ها و تصاویر اغتشاشات در ایران در سایر روزها به جای 18 تیر و دعوت عمومی و پخش زنده اوضاع خیابان‌های شلوغ شهر و ترغیب مردم به شرکت در اغتشاشات از این نمونه است.

شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای با پخش اخبار لحظه به لحظه محل تجمعات معترضین، قصد تحریک مردم را داشتند که در این نقشه هم با شکست روبه‌رو شدند، زیرا با هشدار پلیس و اقتدار نیروهای امنیتی جمعیت متفرق شده و پروژه دشمنان با شکست مواجه شد.

آسوشیتدپرس از تجمع «صدها! تظاهرکننده» در میدان ولیّ‌عصر(عج) تهران خبر داده که «با وجود شلیکِ گاز اشک‌آور از سوی نیروهای انتظامی، دوباره جمع شدند.»

خبرگزاری فرانسه که پیش از آغاز ناآرامی‌های فضای منطقه اطراف میدان انقلاب را پرتنش و مملو از نیروهای ضدشورش توصیف کرده بود نیز از «شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان!» و «تلاش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان» خبر داد.

خبرگزاری رویترز هم از زبان یک شاهد عینی! از شعار دادنِ تجمع‌کنندگان در حمایت از میرحسین موسوی خبر داده است!

عملکرد سران فتنه‌جو در داخل نیز منطبق با اهدافِ دشمنان بوده و نیات شوم آنها را (هرچند با شکست) برآورده می‌کند. موسوی و کروبی در بیانیه‌های خود مدام از حمله¬ی نیروی انتظامی به منازل مردم، شلیک تیر، پرتاب نارنجک و گاز اشک‌آور سخن می‌گویند.

احمدی‌مقدم در مورد بازداشت‌شدگان اخیر گفت: «بیش از دو سوم آنها آزاد شده‌اند، امّا افرادی که به نوعی در تخریب اموال عمومی دست داشتند و مرتکب جرمی شده بودند، در اختیار دادسرا و دستگاه قضایی قرار گرفتند و در مسیر رسیدگی به پرونده قضایی هستند. در هر صورت مداخله انگلیس در اغتشاشات و بحران اخیر کشورمان قطعی و آشکار است و این نقش‌ آ‌فرینی چه توسط سفارتخانه‌شان و چه توسط شبکه بی.‌بی.‌سی در اتاق عملیات بحران آشکارتر از آن است که تکذیب شده یا مورد انکار قرار گیرد.»

خبر دیگر آنکه در پی ملاقاتِ کروبی، خاتمی و موسوی در روز گذشته، روزنامه «شرق‌الاوسط» چاپ لندن، درباره این دیدار سه‌جانبه طی خبر تفسیری پیش‌بینی کرد که در این نشست بر سر «تشکیل یک جبهه علیه دولت کودتا» توافق شده است و بر ضرورت «مقابله با سیاست سرکوب معترضین و همچنین خاتمه بخشیدن به شرایط نظامی حاکم بر کشور» ایران تأکید شده است!

همچنین شرق‌الاوسط از تنظیم شکایت این سه تن علیه نظام و شخص احمدی‌نژاد و تسلیم آن به قوه‌‌ی قضائیه خبر داد و نوشت:

«در این شکایت، مستندات تقلب در انتخابات و اسناد کودتا قرار است ضمیمه شود و شورای نگبهان از متهمان اصلی تقلب به شمار می‌آید»!

* رجانیوز: «در حالی که برای آنچه که راهپیمایی گرامیداشت 18 تیر خوانده می‌شد از یک هفته قبل در رسانه‌های ضدانقلاب فراخوان داده شد و حتی مسیرهای هشت‌گانه‌ای برای راهپیمایی منتهی به میدان انقلاب تهران اعلام شده بود، این فراخوان با عدم استقبال شهروندان تهرانی مواجه شد.از ساعت 18 پنج‌شنبه حدود 100 نفر در خیابان وصال تهران اقدام به راهپیمایی همراه با سکوت به سمت بلوار کشاورز کردند که نیروهای انتظامی حاضر در محل نیز برخوردی با این افراد نکردند.

تدبیر نیروی انتظامی در عدم برخورد با این تعداد محدود که گویا به مذاق آشوبگران خوش نیامده بود، موجب شد برخی افراد اقدام به آتش زدن چند سطل زباله کردند. با این حال، عبور و مرور خودروها در خیابان انقلاب به صورت عادی جریان داشت و این تجمع چند ده نفره حتی به اخلال در عبور و مرور مردم در خیابان اصلی منجر نشد. در عین حال، رسانه‌ی ضدانقلاب صدای امریکا که در دقایق ابتدایی شکل‌گیری این تجمع سعی در تحریک مردم برای پیوستن به آن از طریق تماس‌های تلفنی و بیان مشاهدات حاضران در تجمع داشت، پس از آنکه اغلب تماس‌گیرندگان تأکید می‌کردند که نیروهای انتظامی برخورد سختی با معدود تجمع‌کنندگان نداشتند و هرگز تیری به سمت آنان شلیک نکردند، ترجیح داد این برنامه را قطع کند. همچنین بی‌بی‌سی فارسی که یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های محرک در آشوب‌های 2 هفته‌ی اول پس از انتخابات بود، تنها به انتشار چند خبر کوتاه درخصوص تجمع امروز اکتفا کرد.»

* تابناک: « شاهدان عینی خبر دادند که تجمعاتی در محدوده میدان انقلاب، خیابان جمالزاده تا میدان ولی عصر صورت گرفت که با هشدار پلیس و برخوردهای جزیی میان معترضین و پلیس پایان یافت.»

* پرس تی وی: «صدها نفر در اطراف دانشگاه تهران، پس از ناآرامی های اخیر انتخاباتی تجمع کرده اند. در این تجمعات پراکنده نیروهای امنیتی حضوری پر رنگ و چشمگیر داشتند و سعی کردند به متفرق کردن جمعیت مبادرت کنند.»

* گری سیک مشاور اسبق امنیت ملی امریکا، در سایت شخصی خود نوشت: « اپوزیسیون باید در آرامگاه آیت‌الله خمینی ‏(‏ره)‏، بست بنشینند.» وی در ادامه راهکار دیگر خود را نیز اینطور پیشنهاد داد: «جدای از موسوی و همسرش، شماری از افراد که صلاحیت‌شان در هاله‌ای از شک و تردید قرار دارد و کسانی که طی 2 دهه گذشته در عرصه سیاست فعال نبودند، باید به این حرکت بپیوندند‏.‏

علیرضا بهشتی، همسر شهید رجایی، همسر شهید همت، برخی از اعضای خانواده آیت الله خمینی از جمله حسن، زهرا (عمه‌اش) و علی اشراقی (نوه آیت‌الله خمینی)، از جمله اسامی هستند که به ذهن من می آید‏.‏ حتی، علی مطهری را نیز باید به پیوستن به این حرکت ترغیب کرد‏.

سپاه پاسداران برای درهم شکستن و سرکوب چنین جمعیتی در چنین مکان مقدسی نمی‌تواند دست به کار شود‏.‏ معتقدم، به ویژه، در صورتی که برخی آیت‌الله ها در قم و مناطق دیگر، نامه‌هایی را در حمایت از معترضان بفرستند، این اقدام، فشاری را به سپاه وارد خواهد کرد که شکستش را نزدیک خواهد کرد‏.» وی در پایان تاکید کرد: «تا زمانی که سپاه و بسیج از میدان خارج نشوند، موفقیت اپوزیسیون در ایران محال است.»

* رجانیوز: ستار هدایت خواه نماینده مردم یاسوج در مجلس در جمع مردم این شهر، موضع‌گیری‌های رئیس مجلس در خصوص حوادث پس از انتخابات را غیر اصولگرایانه دانست و تاکید کرد: « با توجه به اتفاقات اخیر و برخی موضع گیری ها توسط چهره های سیاسی باید گفت رییس مجلس، نقش نامناسبی را ایفا کرد‏ و انتظار می‌رفت آقای لاریجانی پس از بیانات رهبر انقلاب به طور شفاف و قوی در رابطه با برخی مسائل قبل و بعد از انتخابات موضع‌گیری می کرد‏. لاریجانی در مواضع خود، مشکلات شخصی با شخص آقای رییس جمهوری را دخالت داد‏.»

* مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «درس بزرگ برای آینده این است که وقتی دشمن می‌خواهد با... سرکوبگر لباس شخصی یا قلاده‌وار هیچ امکانی برای تجمع و تظاهرات بزرگ باقی نگذارد و سایرین هم عدم صدور مجوز قانونی را بهانه می‌کنند اصلاً در فکر کثرت و کمیت نباشید ... حتی در شرایطی که هیچ گونه امکان تجمع نیست هسته‌های 9 نفره، 5 نفره و حتی هسته‌های مقاومت 3 نفره جوانان انقلابی می‌توانند نیروهای سرکوبگر دشمن را تجزیه، خسته و فرسوده کنند.»

منابع: کتاب الیگارشی علیه جمهوری اسلامی و روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...