نسخه چاپی

در گفت و گوی محتشمی و تقواییان باافكارنیوز مطرح شد:

اصلاح طلبان نگران موازی كاری در اصلاحات

بحث بر سر تشكیل جبهه واحد اصلاح طلبی این روزها بر سر زبانها افتاده است.جبهه ای كه شاید برگرفته از جبهه متحد اصولگرایی باشد و بخواهند الگوی مشابهی را دنبال كنند اما به نظر می رسد حتی تشكیل این جبهه در بین اصلاح طلبان مساله ای گنگ و نامفهوم است چرا كه خیلی از انها از احتمال تشكیل چنین جبهه ای نیز بی خبرند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز ، این خبر را مجید محتشمی که این روزها سمت سخنگوی جبهه اصلاحات را عهده دار است رسانه ای کرد. وی در گفت و گو با افکار نیز عنوان کرد که درباره تشکیل این جبهه با منتجب نیا فعالی سیاسی اصلاح طلب و محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق کشور گفت و گو داشته است.
محتشمی می گوید: با ایجاد یک جبهه واحد می توانیم تشکیلات و برنامه ها انتخاباتی جناح اصلاح طلبان را در استان ها ، شهرستان ها و شهر های کشور پیگیری کنیم.او می گوید که در این باره پیشنهاداتی را نیز به اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داده است.

جبهه اصلاحات که پیش از انتخابات ریاست جمهوری برای حمایت از کاندیداتوری مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری راه خود را از جریان شورای هماهنگی اصلاحات جدا کرد، تلاش می کند تا با بیان و پیگیری این موضوع خود را به نوعی راهنما و مشاور جریان اصلاحات نشان دهد . این در حالی است که ماهیت این جبهه هنوز از سوی چهره های اصلاح طلبی به خصوص اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مورد پذیرش نیست.

گرچه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت علنی این موضوع را بیان نمی کنند اما با تاکید بر اینکه از فعالیت های این جبهه، اعضا و برنامه هایش خبر نداریم به نوعی اعلام می کنند که وزن این جبهه را نپذیرفته اند.

عزت الله تقواییان از اعضای مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی که قبل از بازگشت دوباره کواکبیان به شورای هماهنگی اصلاحات ریاست دوره ای این شورا را عهده دار بوده اند در گفت و گو با افکار نیوز عنوان می کند:اعضایی که جبهه اصلاحات را تشکیل داده اند در گذشته عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نبودند.
وی افزود: شورای هماهنگی ایین نامه خود را دارد و طبق همان ایین نامه برای انتخابات عمل می کند.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: ما در جریان کارهایی که در جبهه اصلاحات انجام می شود هیچ اطلاعی نداریم و کارهای آنها را پیگیری نمی کنیم.
دبیر کمیته سیاسی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی درباره پیشنهاد تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبی به خبرنگار افکار گفت: ما هیچ پیشنهادی در این زمینه دریافت نکرده ایم.
همچنین به نظر می رسد برخی از چهره های اصلاح طلبی نیز نگران موازی کاری در این جناح هستند و بر این موضوع تاکید دارند که نباید تنها به بزرگان این جناح تکیه کرد.

محسن رهامی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ، با اشاره به پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل جبهه واحد اصلاحات، اظهار کرد: برگزاری جلسه و ریش‌سفیدی بزرگان اصلاحات مسأله جدیدی نیست و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری هم شاهد بودیم که بزرگان اصلاحات با تشکیل این نوع جلسات و ایجاد اتحاد در جبهه اصلاحات در نهایت از دکتر روحانی حمایت کردند و موجب پیروزی ایشان شدند.

وی افزود: بر این اساس، اصل این مسأله یعنی تقویت جبهه اصلاحات و ایجاد هماهنگی بیشتر در درون آن امری صحیح و عقلانی است ولی اگر منظور اتخاذ تصمیم توسط چند نفر به عنوان هسته‌ای مرکزی این جبهه به جای احزاب و تشکل‌های سیاسی باشد، این امر منطبق بر قواعد حزبی و سیاسی نیست و منجر به تضعیف و بلکه انحلال احزاب اصلاح‌طلب می‌شود.
او بر این عقیده است که "ادغام همه احزاب در یک جبهه واحد یا حزب واحد در شرایط فعلی کشور به صلاح نبوده و عملی هم نیست"
خبرها حاکی از ان است که اصلاح طلبان با روی کار آمدن دولت یازدهم تلاش خود را برای حضور در عرصه های مختلف سیاسی بیشتر کرده اند و به صورت چراغ خاموش فعالیت های خود را برای انتخابات اغاز کردند. بحث بر سر ایجاد جبهه واحد برای این جناح نیز می تواند نشانه برنامه ریزی و فعالیت این گروه برای انتخابات آینده مجلس باشد. اما نکته این است که به نظر نمی رسد چنین جبهه ای در بین اصلاح طلبان شکل بگیرد. سابقه فعالیت سیاسی این گروه نشان داده که هر گروه و جبهه ای خود را محق رسیدن به قدرت و در دست داشتن قدرت می داند و بعید است در سایه یک جبهه به فعالیت بپردازند.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...