نسخه چاپی

درگیری نیروهای بدر با داعش در صلاح الدین/اغلب مناطق دیالی آزاد شده‌اند

یك منبع آگاه سیاسی عراقی با بیان اینكه نیروهای بدر در نبردهای ارتش عراق با گروه تكفیری داعش مشاركت دارند، از آزاد سازی اغلب مناطق دیالی از وجود این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش نما، یک منبع سیاسی عراقی که به دلایل امنیتی خواستار عدم افشای هویت خود شد، در گفت‌وگو با فارس در بغداد تاکید کرد که اغلب مناطق استان دیالی در شرق عراق از وجود گروه تکفیری داعش پاکسازی شده و این گروه حضور و فعالیت چندانی در این استان ندارد.

وی افزود: حضور و فعالیت این تکفیری‌ها هم اکنون به منطقه منصوریه الجبل و دلی عباس و اطر العظیم محدود می‌شود که تحت کنترل ارتش عراق است.

این منبع آگاه افزود: غیر از آن اطراف برخی شهرها نیز برخی عناصر تکفیری داعش مشاهده‌ شده‌اند که این حضور، حضوری فعال و تاثیرگذار نیست به ویژه آنکه در این مناطق نیروهایی مانند لشکر بدر حضور دارند که آماده مقابله با هرگونه اقدام داعش هستند.

وی در خصوص نیروهای بدر توضیح داد: این نیروها در شمال بغداد و به طور مشخص در منطقه ابراهیم بن علی و استان صلاح الدین و سامراء متمرکز هستند و در این مناطق با تکفیری‌های داعش مبارزه می‌کنند.

منبع مذکور ادامه داد: در استان بابل و به طور مشخص در منطقه «جرف الصخر» که کانون درگیری‌ها در این استان شمرده می‌شود، لشکر بدر حضور داشته و عملیات‌های موفقی را علیه گروه تکفیری داعش به اجرا گذاشته است.

پس از سقوط استان موصل به دست گروه تکفیری داعش که با خیانت برخی از سیاستمداران و نظامیان عراقی همراه بود و اعلام این گروه تکفیری مبنی بر قصد پیشروی به سمت بغداد و کربلای معلی و نجف اشرف مرجعیت دینی عراق فتوای جهاد کفایی را برای مقابله با این گروه تکفیری صادر کرد و از آن زمان تاکنون مردم عراق و به ویژه جوانان این کشور به صورت داوطلبانه به گروه‌ها و گردان‌های نظامی ملحق می‌شوند.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...