نسخه چاپی

نشان عدالت، برازنده آیت الله گیلانی بود

آیت الله گیلانی از پیشكسوتان مبارزه از اوایل نهضت و همراه امام بوند و همچنین از مدرسان بزرگ حوزه علمیه در فلسفه، فقه، اخلاق، به شمار میرفتند / ما به جز اخلاص، قاطعیت و عدالت چیزی از ایشان ندیدیم/ ایشان جز شخصیت های ماندگار نظام و حوزه علمیه هستند

به گزارش نما حضرت آیت الله حسین کعبی در گفت و گو با خبرنگار سرویس دین و اندیشه پایگاه 598 به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله محمد محمدی گیلانی پرداخت و ابراز داشت: آیت الله محمد محمدی گیلانی عمرشان را وقف اسلام، مکتب اهل بیت، نهضت امام و خدمت به نظام و ملت کردند.

وی افزود: ایشان از پیشکسوتان مبارزه از اوایل نهضت و همراه امام بوند و همچنین از مدرسان بزرگ حوزه علمیه در فلسفه، فقه، اخلاق، به شمار میرفتند.

این عضو جامعه مدرسین ادامه داد: آیت الله گیلانی از اوایل انقلاب عضو شورای عالی قضائی بودند و بعدها رئیس دیوان عالی کشور شدند و مدتی نیز دبیر شورای نگهبان بودند؛ مدتی نیز عضو مجلس خبرگان شدند که فعالیت و کارنامه پر کاری را داشته اند.

وی با اشاره به خصائص اخلاقی ایشان ابراز کرد: ما به جز اخلاص، قاطعیت و عدالت چیزی از ایشان ندیدیم و به حق ایشان لایق نشان درجه یک عدالت بودند.ایشان این نشان را به خاطر خدمات ارزنده ای که داشته اند دریافت کردند.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: ایشان جز شخصیت های ماندگار نظام و حوزه علمیه هستند و در حافظه ها خواهند ماند.

این استاد حوزه در پایان تصریح کرد: از آیت الله محمدی گیلانی تالیفات ارزشمندی نیز به جای مانده که چاپ شده. اینها کتب ارزشمندی است و از نظر علمی بسیار مفیدند.

گفتنی است برخی از کتاب هایی که آیت الله گیلانی تالیف نموده اند، عبارت است از: قضا و قضاوت در اسلام، حقوق کیفری در اسلام، شرح زیارت اربعین، شرح مناجات شعبانی، المعاد فی الکتاب و السنه، الامامه و الخلافه فی الکتاب و السنه، شرح زیارت امین الله، تکملة شوارق الالهام و حدیث الطلب و الارادة.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...