نسخه چاپی

روز اول «دفاع غزه در ماه رمضان» چگونه گذشت؟

از بامداد روز سه‌شنبه تجاوز گسترده و حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نواز غزه آغاز شد و در این روز ۲۴ فلسطینی شهید و ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش نما، نیروی هوایی ارتش رژیم‌صهیونیستی بامداد روز گذشته سه‌شنبه عملیات گسترده‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرد. «پتر لرنر» سخنگوی وزارت جنگ اسرائیل با اعلام این خبر، گفت این عملیات «صخره سخت» (Protective Edge) نام دارد.

این حملات پس از آن شروع شد که شهرک نشینان صهیونیستی نوجوان 16 ساله فلسطینی به نام «محمد ابوخضیر» را ربوده و به طور فجیعی به شهادت رساندند که در پی آن درگیری‌های شدیدی بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها درگرفت.

حمله هواپیماهای ارتش صهیونیستی دو روز گذشته نیز جریان داشت که در پی آن 9 فلسطینی به شهادت رسیدند. اما حملات گسترده از بامداد دیروز شروع شده که البته با تلافی موشک‌های گردان‌های مقاومت همراه بوده است.

ارتش صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، هواپیماهای این رژیم تا ظهر امروز (سه‌شنبه) بیش از 50 مکان در نوار غزه را مورد هدف قرار داده‌اند.

همزمان با این حملات، گردانهای «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز عملیات نظامی جدید به نام «بنیان مرصوص» خبر داد.

«سرایا القدس»،‌ همزمان با اعلام آغاز عملیات، شلیک بیش از 60 موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی را نیز اعلام کرد.

در پی پاسخ گردان‌های مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه تماما حالت فوق‌العاده اعلام کردند. همچنین عصر روز گذشته شهردار «تل آویو» از اعلام حالت فوق‌العاده در این شهر خبر داد و درب پناهگاهها را گشود. در همین راستا فرودگاه «ایلات» نیز به حالت تعطیل درآمد.

همچنین مقامات صهیونیستی به شهرک‌ها تا فاصله 40 کیلومتری از مرز نوار غزه دستور داده‌اند مدارس و اردوگاههای تابستانی دانش‌آموزان را تعطیل کنند.

«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جنگ با حماس به زودی به پایان نخواهد رسید و همچنین «بنیامین نتانیاهو» نیز در دیدار با شهرداران رژیم صهیونیستی گفت: برای یک جنگ طولانی مدت آماده باشید.

در سوی دیگر نیز گردان‌های مقاومت اعلام کردند دایره پرتاب موشک‌ها به سمت صهیونیست‌ها را افزایش خواهند داد.

در پی پرتاب موشک‌های مقاومت، بیش از 11 تن از صهیونیست‌ها زخمی شدند. گردان‌های مقاومت بیش از 100 موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیستی پرتاب کرده‌اند که سیستم دفاع موشکی اسرائیل موسوم به «گنبد آهنین» از صبح دیروز صرفا توانسته 8 موشک را دفع کند و در دفع ما بقی ناتوان بوده است.

از بامداد سه‌شنبه تا اواخر سه‌شنبه شب 24 فلسطینی در پی حملات هواپیماهای اسرائیلی به شهادت رسیدند.

در پی شدت یافتن این حملات، مردم کرانه باختری با اعلام حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند.

در ساعات پایانی شب گذشته گردان‌های قسام از حمله یک واحد کماندویی از نیروهای مقاومت فلسطین به پایگاه دریایی اسرائیل در شهر عسقلان درشمال غزه خبر دادند. همزمان با این عملیات در سوی دیگر، کابینه رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه امنیتی داد تا موضوع حمله زمینی به نوار غزه را بررسی کند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...