نسخه چاپی

صرف صبحانه موثر در روند رشد كودكان

یك متخصص اطفال با تاكید بر اهمیت خوردن صبحانه در روند رشد كودكان، گفت: كودكانی كه صبحانه كامل و كافی می‌خورند، هنگام یادگیری كمتر دچار اشتباه می‌شوند و در زمان فعالیت‌های روزانه نیز دیرتر خسته می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر آزاده فهیمیان با اشاره به اینکه خوردن صبحانه در کودکان به ویژه در سنین 3 تا 6 سالگی اهمیت زیادی در روند رشد آنها دارد، گفت: صرف صبحانه در این سنین به ویژه به علت رفتن کودکان به مهد کودک و پیش دبستانی، موجب می‌شود تا زمانی که در این محیط‌ها بسر می برند، سرحال و شاد باشند تا بتوانند بازی کنند و آموزش ببینند.

وی با تاکید بر اینکه وعده صبحانه نیروی محرک مغز است، گفت: وزن مغز کودک 4 درصد وزن کل بدن او را تشکیل می دهد ولی در حدود 20 درصد انرژی کل بدن را در حال استراحت مصرف می‌کند بنابراین صرف صبحانه موجب تامین گلوکز مورد نیاز مغز در ابتدای روز می‌شود.

فهیمیان با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: کودکانی که صبحانه کامل و کافی می خورند، هنگام یادگیری کمتر دچار اشتباه می‌شوند و هنگام فعالیت نیز دیرتر خسته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کودکانی که صبحانه کافی نمی خورند بیشتر به مصرف تنقلات و مواد غذایی کم ارزش مانند بیسکوئیت، شکلات و شیرینی روی می آورند که مصرف این مواد سبب مشکلات رشدی و گوارشی وی می شود.

فهیمیان یادآور شد: صبحانه کودک باید دارای مواد نشاسته‌ای مرکب مانند نان کامل (سبوس دار) باشد زیرا اگر کودک نان سفید معمولی همراه با مواد دیگر مصرف کند، این مواد به سرعت از روده‌ها جذب می شود و قند خون آنها را ناگهان بالا می‌برد، پس از مدت کوتاهی قند خون پایین می‌افتد و کودک احساس گرسنگی می‌کند در نتیجه توجه و دقت او کم می‌شود و دچار اشکال در یادگیری، رفتار غیرمعمول و خستگی می‌شود.

این متخصص اطفال در پایان گفت: صبحانه کودک باید شامل نان کامل، پنیر، کره، گردو، شیر و میوه باشد.

۱۳۹۳/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...